کد خبر: ۳۲۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 2023May 28
محاسبه سود سپرده بلند مدت، ساده‌تر از سود سپرده کوتاه مدت است و کافی‌ست مبلغ سپرده را در نرخ سود سالانه سپرده ضرب کنیم. برای محاسبه سود ماهانه نیز می‌توان عدد حاصل شده را بر ۱۲ تقسیم کرد.
شفا آنلاین>سلامت>محاسبه سود بانکی سپرده‌ها، اولین قدم برای سپرده‌گذاری محسوب می‌شود. به همین دلیل در این گزارش به بررسی نحوه محاسبه سود بانکی برای انواع سپرده‌ها پرداخته‌ایم.

 به گزارش شفا آنلاین:افرادی که برای مدتی بیش از یک سال به پول خود نیاز ندارند، می‌توانند با سپرده‌گذاری بلندمدت، از مزیت این نوع سپرده که نرخ سود بیشتر آن است، استفاده کنند. البته اگر این افراد بخواهند پیش از موعد ذکر شده در قرارداد، پول خود را از حساب خارج کنند، باید جریمه‌ای به بانک بپردازند که معمولا به آن نرخ شکست می‌گویند.

محاسبه سود سپرده بلندمدت، ساده‌تر از سود سپرده کوتاه مدت است و کافی‌ست مبلغ سپرده را در نرخ سود سالانه سپرده ضرب کنیم. برای محاسبه سود ماهانه نیز می‌توان عدد حاصل شده را بر ۱۲ تقسیم کرد.

نرخ سود × مبلغ سپرده = سود سپرده یک ساله

سود سپرده یک ساله ۱۲= سود سپرده ماهانه

برای مثال، اگر شخصی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را برای یک سال در بانکی که به سپرده‌های بلند‌مدت خود ۲۰ درصد سود می‌دهد سپرده‌ گذاری کند، در پایان این یک سال ۲۰ میلیون تومان و در هر ماه حدود یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان سود دریافت می‌کند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: