کد خبر: ۳۲۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 19
شرکت نانو بیوتیکس وارد مذاکرات برای قرارداد با یک شرکت بزرگ دارویی شده است تا با همکاری این شرکت، توسعه و تجاری‌سازی نانودارویی موسوم به NBTXR ۳ را تسریع کند.

شفا آنلاین>سلامت>یک نانومحصول تسریع‌ کننده درمان سرطان در ریل تجاری‌سازی قرار گرفت.

به گزارش شفا آنلاین:شرکت نانو بیوتیکس وارد مذاکرات برای قرارداد با یک شرکت بزرگ دارویی شده است تا با همکاری این شرکت، توسعه و تجاری‌سازی نانودارویی موسوم به NBTXR ۳ را تسریع کند.

NBTXR ۳ یک تقویت‌کننده درمان سرطان است که از نانوذرات اکسید هافنیوم تشکیل شده‌است. این ترکیب یک‌بار به‌صورت داخل توموری تزریق شده و با پرتودرمانی فعال می‌شود. NBTXR ۳ دارویی مرکب از نانو ذرات بلوری است که برای افزایش کارایی پرتودرمانی ساخته شده‌است. این نانودارو قبل از تابش پرتو به بیمار به‌صورت وریدی تزریق می‌شود و مسئولان شرکت نانوبیوتیکس معقتداند که اثرات ضد تومور پرتودرمانی را افزایش می‌دهد؛ بنابراین بیمار برای انجام جراحی آمادگی بهتری پیدا می‌کند. NBTXR ۳ در هر تومور جامدی که می‌تواند با رادیوتراپی و در هر ترکیب درمانی، به ویژه مهار کننده‌های بازرسی ایمنی درمان شود، استفاده شود.

بیشتر سرطان‌های سر و گردن از اپیتلیوم مخاطی در حفره دهان، حلق و حنجره گرفته می‌شوند. در مجموع آن‌ها به‌عنوان سرطان سر و گردن (HNSCC) شناخته می‌شوند. جراحی و رادیوتراپی گزینه‌های درمانی پایه برای اکثر بیماران HNSCC مرحله اولیه در نظر گرفته می‌شوند، اما این درمان‌ها با عوارض قابل توجهی همراه است. نانوذرات NBTXR ۳، که توسط شرکت نانوبیوتیکس ساخته شده برای مقابله با تومور‌های جامد سرطان سر و گردن طراحی شده است.

نتیجه کارآزمایی‌های بالینی نشان می‌دهد هنگامی‌که در رادیوتراپی از NBTXR ۳ استفاده می‌شود، در کشتن سلول‌های سرطانی و در کنترل رشد تومور مؤثرتر است. علاوه‌بر این، فراتر از اثرات NBTXR ۳ به‌عنوان عامل واحد، مطالعات نشان داده اند که اثر ضد توموری درمان شیمی درمانی مبتنی بر سیس پلاتین هنگام ترکیب با NBTXR ۳ بهبود یافته است.

سال گذشته فاز سوم کارآزمایی برای ارزیابی NBTXR ۳ درمان بیماران سالخورده انجام شد و نتایج نشان داد که اثرات درمانی این ماده به کنترل رشد تومور و تقویت شیمی‌درمانی کمک می‌کند.

نانوبیوتیکس یک برنامه مقابله با سرطان از طریق تحریک سیستم ایمنی بدن را آغاز کرده است که نانوداروی NBTXR ۳ در این راستا تولید شده‌است. نتایج آزمون‌های بالینی و پیش‌بالینی انجام شده نشان می‌دهد که این نانودارو نقش مهمی در مقابله با سرطان از طریق تحریک سیستم ایمنی بدن دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: