کد خبر: ۳۲۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 12
بابایی، مدیر گروه مامایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: شواهد علمی ارائه شده توسط سازمان جهانی بهداشت، بیانگر این است که ماما‌ها با ارائه مراقبت به مادر و نوزاد می توانند مرگ‌های مادری، مرده زایی و مرگ‌های نوزادی را کاهش دهند و در کنار تاثیر بر کاهش مورتالیتی و موربیدیتی، توانسته بر ۵۰ شاخص بهداشتی دیگر نیز تاثیر مثبت بگذارند.

شفا آنلاین>سلامت>مدیر گروه مامایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: هرچه خدمات مراقبتی اختصاصی‌تر می‌شود، همکاری حرفه‌ای اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:بابایی، مدیر گروه مامایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت:  شواهد علمی ارائه شده توسط سازمان جهانی بهداشت، بیانگر این است که ماما‌ها با ارائه مراقبت به مادر و نوزاد می توانند مرگ‌های مادری، مرده زایی و مرگ‌های نوزادی را کاهش دهند و در کنار تاثیر بر کاهش مورتالیتی و موربیدیتی، توانسته  بر ۵۰ شاخص بهداشتی دیگر نیز تاثیر مثبت بگذارند.

به گفته وی  با توجه به این که شاخص‌های سلامت مادر و نوزاد به عنوان شاخص توسعه‌ای کشور و تعهدات بین المللی و ملی مهم بوده بنابراین  اهمیت تعامل حرفه‌ای و همکاری مطلوب و احترام و اعتماد متقابل اعضای تیم ارائه دهنده مراقبت‌ها و خدمات بارداری و زایمان، دو چندان می‌شود.

او بیان کرد: از ابتدای دهه، ۱۹۷۰ ضرورت تعاملات و همکاری بین ارائه‌دهندگان خدمت در دنیا مطرح شده و تجارب کشور‌های دارای شاخص‌های مطلوب موجب شده که امروزه سازمان جهانی بهداشت، آموزش و همکاری بین حرفه‌ای را استراتژی کلیدی را برای دستیابی به ارائه خدمات ایمن معرفی کرده است.

او افزود: هرچه خدمات مراقبتی اختصاصی‌تر می‌شود، احتمال کمتری وجود دارد که یک ارائه دهنده خدمت بتواند به تنهایی آن را برآورده کند و اهمیت همکاری حرفه‌ای بیش از پیش مشخص می‌شود.

او اضافه کرد: همکاری موثر اعضای تیمی که در یک محیط مراقبتی پویا و پیچیده با هم کار می‌کنند نه تنها منجر به افزایش کیفیت خدمات، رضایت مندی و رفاه دریافت کننده خدمت شده بلکه منجر به افزایش رضایت ارائه دهندگان خدمت نیز می‌شود.

او ادامه داد: در این برهه زمانی که جوانی جمعیت، مسئله مهم و اولویت دار کشور است، وزارت بهداشت، دراین راستا و به منظور ترویج فرزند آوری و افزایش زایمان طبیعی برنامه‌های متعددی را در دست اجرا دارد که قطعا با رویکرد تقویت کار تیمی و هم افزایی بین حرفه‌ای دستیابی به این مهم تسهیل خواهد شد.

او گفت: وزارت بهداشت همواره بر تعامل بین متخصصان زنان، متخصصان بیهوشی، متخصصان اطفال و ماما‌ها و سایر اعضای حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای نظام سلامت تاکید داشته است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: