کد خبر: ۳۲۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 13
در مورد میان‌وعده‌های با کربوهیدرات بالا مثل کیک، کلوچه، بیسکوییت، شیرینی و … باید بگوییم با خوردن آنها قند خون در کمترین زمان ممکن بالا می‌رود و باعث ترشح انسولین می‌شود که افت شدید قند را به همراه دارد و به دنبال آن بدن دچار ضعف شدید شده و باعث می‌شود دوباره میل به خوردن شیرینی پیدا کنید.

شفا آنلاین>سلامت>افراد معمولاً میان‌وعده‌هایی مثل چیپس، آبنبات، چوب‌شور، شیرینی، کیک، بیسکوییت، شکلات و … را انتخاب می‌کنند که یا کالری و شکر زیاد دارند یا میزان کربوهیدرات آنها بالاست.

به گزارش شفا آنلاین:در مورد میان‌وعده‌های با کربوهیدرات بالا مثل کیک، کلوچه، بیسکوییت، شیرینی و … باید بگوییم با خوردن آنها قند خون در کمترین زمان ممکن بالا می‌رود و باعث ترشح انسولین می‌شود که افت شدید قند را به همراه دارد و به دنبال آن بدن دچار ضعف شدید شده و باعث می‌شود دوباره میل به خوردن شیرینی پیدا کنید.

همین امر کم‌کم باعث می‌شود به خوردن شیرینی اعتیاد پیدا کنید. در واقع اگر امروز یک شیرینی بخورید، فردا باید با دو شیرینی هوستان را کنترل کنید. ولی اگر امروز به هوس خود «نه» بگویید، فردا این حس کمتر می‌شود و به تدریج می‌توانید شکر را از زندگی خود حذف کنید.

در مورد موادی مثل چیپس، پفک، چوب شور و …باید بگوییم این غذاها نسبت به حجم کمی که دارند چربی، نمک و کالری زیادی دارند که نه‌تنها مشکلاتی مثل آسیب به کلیه‌ها، افزایش فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی را به همراه دارد، بلکه میل افراد به خوردن غذاهای اصلی و مغذی را کاهش می‌دهد. مثلاً پفک تا ۹ برابر خود آب جذب می‌کند و باعث بی‌اشتهایی افراد به وعده‌ های غذایی اصلی می‌شود. یا مثلاً چیپس به خاطر کالری زیاد روغن آن، باعث سیری کاذب می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: