کد خبر: ۳۲۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 09
روش‌های مختلف کلاهبرداری وجود دارد منجمله تطمیع افراد که اکثر آنها بر مبنای استفاده از حس طمع افراد بنیان گذاشته شده است
شفا آنلاین>سلامت>شناخت حوزه رمزارزها به عنوان یکی از حوزه‌های جایگزین در کنار سایر بازارهای مالی امری بدیهی است و مردم باید آگاهی خود را در این حوزه افزایش دهند. متاسفانه در این حوزه سودجویان بسیاری وجود دارند که از عطش مردم در این شرایط اقتصادی سوءاستفاده می‌کنند.

روش‌های مختلف کلاهبرداری وجود دارد منجمله تطمیع افراد که اکثر آنها بر مبنای استفاده از حس طمع افراد بنیان گذاشته شده است. مانند تشویق مردم به اجاره‌دادن حساب بانکی که عواقب بسیار سنگینی را برای صاحب حساب دارد. یا اینکه بسیاری از افراد را مجبور به ایجاد حساب کاربری در پلتفرم‌ها می‌کنند تا آن حساب را در اختیار آنها قرار دهند.

روش‌های دیگری هم در این حوزه وجود دارد. به عنوان مثال یک کوینی را برای خرید تشویق می‌کنند و می‌گویند که این کوین قطعا پنج برابر می‌شود یا بازاریابی‌های غیرمتعارف چندسطحی انجام می‌دهند و یک توکن خارجی را که هنوز در پلتفرم‌ها وارد نشده روی آن مارکتینگ انجام می‌دهند. همچنین اقدام به پامپ و دامپ می‌کنند؛ در یک ساعت مشخص یک کوینی را برای خرید و فروش پیشنهاد می‌کنند. از سوی دیگر آدم‌های خارجی هم در این حوزه حضور دارند که به مردم پیشنهاد می‌دهند که سرمایه‌گذاری کنند.

تمام این موارد انواع و اقسام روش‌های کلاهبرداری در حوزه رمزارزهاست.
اما یک کلاهبرداری جدید در این حوزه باب شده که یک فردی با مراجعه به فرد دیگری اظهار می‌کند که موجودی کیف پول رمزارزی خود در کیف پول بلاک شده یا قادر به برداشت آن نیست. سپس برای بررسی کیف پول توسط فرد دوم، فرد اول رمز کیف پول یا کلمات کلیدی خود را در اختیار وی قرار می‌دهد و از آنجا که خود فرد اول هنوز به آنها دسترسی دارد، اقدام به برداشت موجودی می‌کند. سپس با شواهد موجود اقدام به شکایت به انواع مراجع یا تهدید به آن (انصراف از شکایت در صورت پرداخت باج) کرده و موجبات دردسر می‌شود. این روش باعث می‌شود اعتبار فرد زیر سوال برود و با درخواست پرداخت باج روبه‌رو شود به این دلیل که مدارک و مستندات علیه آن فرد است. بنابراین در این زمینه هم مردم باید هوشیار باشند. اگر کسی کمکی می‌خواهد باید حتما این داستان را در قالب یک صورتجلسه انجام دهند که فردا روزی در معرض اتهام قرار نگیرند.
 عباس آشتیانی / مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران/ جهان صنعت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: