کد خبر: ۳۲۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 07
مصرف پروتئین‌ها جز ضروریات است. حتی خود چربی‌ها هم ضرورت دارند؛ اما پروتئین‌ها ١٥ درصد و کربوهیدرات ٥٥ و چربی ٣٠ درصد انرژی خودمان را تامین کنیم که سازمان بهداشت جهانی بهش توصیه دارد بهتر است
شفا آنلاین>سلامت>دکترای تغذیه گفت: چای و قهوه پررنگ باعث از بین رفتن آب بدن می شود اما آب خودش بهترین است و آب بدنتان را تامین می کند.

به گزارش شفا آنلاین:«سید مرتضی صفوی» متخصص تغذیه در برنامه تلویزیونی گفت: فصل گرما که می‌رسد اشتهای افراد برای غذاهای پرکالری و گرم کم می‌شود و بیشتر دنبال غذاهای سبک و سرد هستند. در فصل گرما باید بدانیم چه مواد خوراکی را کمتر کنیم و از مصرف آنها پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: میزان مصرف مایعات در آب و هوای معتدل شش تا هشت لیوان توصیه می‌شود و نصف این میزان حتما باید آب باشد و نصف دیگر نوشیدنی‌های طبیعی باش؛ ولی اگر هوا گرم‌تر شد بین ده تا ١٢ لیوان آب و آب میوه طبیعی باید مصرف کرد.

صفوی با تاکید بر این که بدن ما نیاز به مایعات زیاد سرد ندارد سعی کنیم فقط خنک باشد، افزود: اگر در هوای گرم همچون فصل تابستان، آب زیاد مصرف نشود باعث تبخیر و تیره شدن ادرار می‌شود و سنگ سازی و مشکلات کلیه ایجاد می‌شود و بنابراین در روزهای گرم سال باید عمدا آب مصرف کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: سعی شود که مایعات کمی شیرین باشد چون نیازهای دیگر بدن هم برطرف می‌شود. لازم نیست خیلی شیرین باشد، خیلی کم شیرین باشد کافی است. مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها بیشتر شود. مخصوصا میوه‌های آبدار که فیبر خوبی دارند و ایمنی بدن را بالا می‌برند.

این دکترای تغذیه در پایان اظهارداشت: مصرف پروتئین‌ها جز ضروریات است. حتی خود چربی‌ها هم ضرورت دارند؛ اما پروتئین‌ها ١٥ درصد و کربوهیدرات ٥٥ و چربی ٣٠ درصد انرژی خودمان را تامین کنیم که سازمان بهداشت جهانی بهش توصیه دارد بهتر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: