کد خبر: ۳۲۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 07
امروز آموزش و پرورش كشور آيينه تمام‌نماي آينده آن كشور است. آموزش و پرورش بزرگ‌ترين فصل مشترك ملت و حاكميت است.
شفا آنلاین>سلامت>رييس‌جمهور آموزش و پرورش را از بلاتكليفي خارج كند. مي‌دانيم كه نيروي انساني عامل اصلي توسعه پايدار بوده و آموزش و پرورش زيرساخت نيروي انساني هر جامعه‌اي را تامين مي‌كند.

در فرآيند تعليم و تربيت معلم نقش كليدي دارد. در نتيجه مي‌توان گفت: كليد توسعه‌يافتگي هر كشور در دستان پربركت معلمين است. ‌

امروز آموزش و پرورش كشور آيينه تمام‌نماي آينده آن كشور است. آموزش و پرورش بزرگ‌ترين فصل مشترك ملت و حاكميت است.

دستگاه پهن پيكر آموزش و پرورش بيش از 45 ميليون مخاطب مستقيم دارد (15 ميليون دانش‌آموز، 30 ميليون اوليا و قريب به یک ميليون معلم) آموزش و پرورش تنها نهاد دولتي است كه در اقصي‌نقاط كشور حضور داشته و پرچم جمهوري اسلامي بر فراز مدرسه نشانگر حضور حاكميت در تمامي نقاط ايران اسلامي است. مي‌توان نتيجه گرفت كه آموزش و پرورش هم به لحاظ نيروي انساني و در اختيار داشتن نيروي انساني فرهيخته و هم به لحاظ اهميت ماموريتي كه به عهده دارد، از مهم‌ترين نهاد كشور محسوب مي‌شود. در هفته بزرگداشت مقام معلم هستيم و ياد و خاطره استاد شهيد مرتضي مطهري و قريب به 5 هزار شهيد معلم را گرامي مي‌داريم. هزينه روزانه آموزش و پرورش 1000 ميليارد تومان است لذا بايد توجه داشت كه تعطيلي يك روز مدارس براي دولت هزينه هزار ميلياردي دارد. در شرايطي كه اين وزارتخانه سرنوشت‌ساز با سرپرست اداره مي‌شود جا دارد كه آقاي رييس‌جمهور در انتخاب كانديداي وزارت و معرفي به مجلس تلاش بيشتر از معمول داشته و اين دستگاه عظيم را از بلاتكليفي خارج كند. به نظر مي‌رسد شخصيتي ملي با حداقل ضوابط زير ممكن است اين وزارتخانه را تا حدودي نجات دهد.
1- چهره‌اي شناخته‌شده و مورد قبول فرهنگيان باشد
2- مدارج مديريتي را در آموزش و پرورش طي كرده باشد

3- مسائل و اولويت‌هاي آموزش و پرورش را بداند
4- اهل مشورت باشد و از توان خبرگان استفاده كند
5- استقلال آموزش و پرورش را حفظ كند
6- جناحي نبوده و به منافع آموزش و پرورش، معلمان و دانش‌آموزان بينديشد
اميد است مجلس شوراي اسلامي به خصوص كميسيون آموزش و تحقيقات با دقت صلاحيت كانديداي پيشنهادي رييس‌جمهور را بررسي و اعلام راي كند.
 علي‌اصغر فاني/ وزير پيشين وزارت آموزش و پرورش/ اعتماد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: