کد خبر: ۳۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 27
رئیس انجمن علمی داروسازان بالینی کشور همزمان با روز داروسازتاكيد كرد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن علمی داروسازان بالینی کشورباتبريك روز داروساز به تمامی داروسازان کشور به تشريح مسايل مهم مربوط به اين گروه از نخبگان كشور پرداخت و گفت : درحال حاضرداروسازی از سمت دارو و بیمار محور بودن خارج و به طرف سلامت محور بودن، می رود.

دکتر خیراله غلامی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب جایگاه داروسازان در حلقه درمان را ثابت و محکم دانست و خاطرنشان کرد: در واقع داروسازان باید از این امر برای تحکیم ارتباط خود با جامعه؛ بیماران و همکاران پزشک نیز استفاده کنند.

وی ادامه داد: داروسازان ابتدا باید آنچه را بدست آورده اند حفظ کنند تا بتوانند جایگاه خود را به نحوی ارتقاء دهند که مردم در صورت داشتن مشکلات دارویی و پزشکی با مراجعه به داروخانه ها از داروساز کمک بخواهند.

رئیس داروخانه 13 آبان با اشاره به این که در حلقه درمان همیشه مشکلات وجود دارد، تصریح کرد: دولت یازدهم با طرح تحول سلامت، کمک زیادی به سلامت جامعه کرد؛ حال از این دولت توقع داریم جایگاه داروساز در پروسه پزشک خانواده دیده شود چرا که تاکنون چنین نبوده است.

وی از دولت و وزارت بهداشت خواستار شد: همچنین در طرح تحول سلامت نیز بودجه های سرمایه ای برای توسعه داروخانه ها در بیمارستان ها دیده شود.

نماینده داروسازان در سازمان نظام پزشکی تأکید کرد: 5 تا 6 نفر از دانشمندان درجه یک کشور؛ داروساز هستند و مقالات آنان در سطح دنیا به چاپ می رسد و از لحاظ دانش داروسازی و فناوری های دارویی نیز قابل قبول هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا طي سال هاي اخيرشاهد مهاجرت گسترده داروسازان به خارج ازكشوربوده ايم اظهار کرد: همه قشرها مهاجرت می کنند چراكه افراد دوست دارند در كشورهای مختلف زندگی کنند.اما موضوع مهاجرت داروسازان كه ازسرمايه هاي علمي بسيار ارزشمند كشوربوده و هزينه هاي سنگيني نيزبراي تربيت هرداروساز صورت گرفته ، علل اجتماعی و اقتصادی گوناگوني دارد که باید به طور جدي ودقيق آسیب شناسی شود.

غلامی در پایان به شفا آنلاین گفت: انشالله ما داروسازان بتوانیم در راستای ارتقاء سطح جامعه نقش خود را ایفا کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: