کد خبر: ۳۲۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 03
یونس پناهی گفت: طبق فرمایشان مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال جاری به عنوان "رشد تولید و مهار تورم" می‌توان اعلام کرد یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده تکمیل زنجیره تولید حوزه سلامت در کشور و ایجاد بستر‌های لازم برای رونق اقتصاد سلامت و تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش بنیان سلامت به شمار می‌رود.

شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: میزان فروش فناورانه یک سال گذشته شرکت‌های فعال در حوزه سلامت بیش از ۵ هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال است.

به گزارش شفا آنلاین:یونس پناهی گفت: طبق فرمایشان مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال جاری به عنوان "رشد تولید و مهار تورم" می‌توان اعلام کرد یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده تکمیل زنجیره تولید حوزه سلامت در کشور و ایجاد بستر‌های لازم برای رونق اقتصاد سلامت و تسهیل فعالیت شرکت‌ های دانش بنیان سلامت به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته تمام تلاش معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر این حوزه معطوف شده است و چنانچه شاهد هستیم طی یک سال ۸ مرکز رشد سلامت، ۱۱ مرکز نوآوری سلامت، و ۳ پارک علم و فناوری سلامت فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده اند که رکورد کم نظیری در این زمینه محسوب می‌شود.

پناهی به زیست بوم سلامت کشور اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر ۹۸ مرکز رشد، ۱۱ مرکز نوآوری، ۱۳ پارک علم و فناوری جهت توسعه اقتصاد سلامت کشور فعال هستند و از هسته‌های فناور و دارندگان ایده که در ابتدایی‌ترین مرحله این زیست بوم قرار دارند تا مرحله تولید و عرضه بازار‌های داخلی و خارجی در این فرآیند دیده شده اند. چنانچه در سال گذشته به ۲۶۹ محصول مجوز اعطا شده است که ۱۱۵ محصول به مرحله تجاری سازی رسیده اند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به یکی از بستر‌هایی که از ابتدای شروع به فعالیت دولت سیزدهم مورد توجه معاونت قرار گرفته است، اشاره و بیان کرد: رساندن تحقیق به محصول و خدمت و در واقع پاسخگویی به نیاز‌های جامعه از طریق تحقیقات کاربردی یکی از اهداف راهبردی معاونت است و در همین راستا با حمایت‌های انجام شده در سال گذشته ۱۲۸ طرح تحقیقاتی منجر به محصول شده است و این آمار را در نگاه کلان به عدد ۳۴۴۲ رسانده است.

وی ادامه داد: ۳۷۱ ثبت اختراع تا مهر ۱۴۰۱ و ۴۲۲ ثبت اختراع تا پایان مهر ۱۴۰۰ انجام شده است که در کل ۳۷۲۴ اختراع در حوزه سلامت ثبت شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: