کد خبر: ۳۲۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 01
شنيدم كه باشگاه مي‌گويد اميرحسن خودش گفته من را بازي دهيد اما وقتي اين بچه بازي‌ها را مي‌شمارد تا زودتر تمام شود، استرس بازي‌ها را داشت. وقتي در پست اميرحسين بازيكني نداشتند او را بازي دادن
شفا آنلاین>سلامت>خبر فوت ناگهاني بازيكن شهداي بابلسر درون مستطيل سبز جامعه فوتبال كشورمان را متاثر كرد. اميرحسين شيرچي بازيكن تيم بابلسري در جريان برگزاري ديدار تيمش در مقابل نفت و گاز گچساران از رقابت‌هاي ليگ دسته دوم كشور روي زمين افتاد و تلاش پزشكان براي احياي قلب او به سرانجام نرسيد تا در ۲۳ سالگي با دنيا خداحافظي كند.

به گزارش شفا آنلاین: جواني كه در قلبش دنيايي از آرزو بود و با روياي پوشيدن تيم محبوبش، پرسپوليس به خواب مي‌رفت اما حالا يك خانواده و تعداد بسياري از علاقه‌مندان به فوتبال در غم از دست دادنش به سوگ نشستند. در چنين شرايطي صحبت كردن با پدر اميرحسين آسان نبود. بغض در صداي پدر مشهود است اما آقاي داريوش شيرچي كه آماده برگزاري مراسم يادبود براي فرزندش مي‌شد به درخواست مصاحبه  پاسخ مثبت داد كه چكيده‌اي از اين گپ و گفت را مي‌خوانيد.

  آقاي شيرچي تسليت ما را بپذيريد، روح فرزند دلبندتان شاد باشد. چند ماه قبل اميرحسين را به بيمارستان برديد اما متاسفانه جانش را از دست داد.
ممنون از شما. بله چند ماه قبل يكي از رگ‌هاي قلبش متورم شده بود. اصطلاح پزشكي آن را نمي‌دانم اما او را چند روزي بستري كردند و بعد مرخص شد. نبايد اميرحسين را بازي مي‌دادند. چكاپ نكرده او را به زمين بازي فرستادند و اين اتفاق رخ داد.
  از طرف باشگاه خواستند بازي كند يا اميرحسين اصرار به بازي داشت؟
شنيدم كه باشگاه مي‌گويد اميرحسن خودش گفته من را بازي دهيد اما وقتي اين بچه بازي‌ها را مي‌شمارد تا زودتر تمام شود، استرس بازي‌ها را داشت. وقتي در پست اميرحسين بازيكني نداشتند او را بازي دادند. هم‌پستي پسر من مصدوم شده بود و بازيكنان و باشگاه همه در جريان بودند پسر من مشكل قلبي دارد. مگر مي‌شود در جريان نبوده باشند؟
  از طرف باشگاه براي همدردي با شما اقدامي شد؟
بله، روز خاكسپاري و در مراسمات حضور داشتند و درخواست كردند زماني مشخص كنيم تا براي اميرحسين مراسم يادبود برگزار كنند.
  از باشگاه پيگيري كرديد كه چرا اميرحسين در آن روز بازي كرد؟
بله، ما شكايت كرديم و شكايت ما در حال بررسي است.
  باشگاه چه پاسخي به شما داد؟
مي‌گويند پزشك سر زمين بود. اما اگر پزشك داشتند چرا منتظر اورژانس بودند تا اين بچه را به بيمارستان ببرد؟ اگر پزشكي بود همان دقيقه اول رسيدگي مي‌كرد اميرحسين برمي‌گشت اما نمي‌دانم پزشك كنار زمين بود يا پرستار اما يكي بود كه پاي اميرحسين را ماساژ مي‌داد! فيلم آن لحظه موجود است. براي احياي اميرحسين چه كار كردند؟ چرا قبل از بازي تست پزشكي نگرفتند؟ از ديگر بازيكنان صداي‌شان را داريم كه مي‌گويند از هيچ كدام تستي گرفته نشده بود‌. در آب و هواي بد سوار ماشين مي‌كنند بچه‌هاي تيم را و از آنها امضا مي‌گيرند كه تست دادند! برويد از ديگر بچه‌ها بپرسيد تستي گرفته شد؟ اين تخلف است‌. بيمه هر فرد حدود شصت هزار تومان مي‌شود اما بيمه نبودند. اگر تخلف نيست پس چرا صبر كرديد پسر ما بميرد و ۲۴ ساعت بعدش تمام بازيكنان را بيمه مي‌كنيد؟ هيچ كدام از اعضاي تيم تا قبل از مرگ اميرحسين از هيچ جا بيمه نبودند‌. از سرپرست جديد مي‌پرسم مي‌گويد كارت بازي از جانب سرپرست قبلي گرفته شده بود. مي‌گويند اگر تخلفي باشد سرپرست قبلي مرتكب شده در صورتي كه هيچ كدام از بچه‌ها معاينه هم نشدند.
  شما معتقديد قبل از بازي بايد يك تست از اميرحسين گرفته مي‌شد؟
نه اميرحسين من نه از همه بازيكنان. قانون در  همه جا اين را مي‌گويد. بازيكن يك روز حالش خوب است شايد يك روز حالش بد باشد، بايد مشخص شود. علم پزشكي پيشرفت كرده و تشخيص مي‌دهند كمااينكه در فوتبال ديديم كه به بعضي بازيكنان هم گفته شده دور فوتبال را خط بكشند و ديگر بازي نكنند.
  گفتيد سرپرست فعلي مي‌گويد سرپرست قبلي مقصر است؟
سرپرست جديد كه مي‌گويد ما براي تيم سنگ تمام گذاشتيم و در جريان بيماري اميرحسين نبوديم.
  توضيح نداديد كه شكايت شما از باشگاه است يا سرپرست يا مربي؟
از باشگاه شكايت كرديم. روز اول بايد از يك نفر شكايت مي‌كرديم كه مالك باشگاه بود اما الان پاي همه وسط مي‌آيد. از همه شكايت داريم. ما دنبال ديه گرفتن نيستيم. امروز پسر ما از دنيا رفت نمي‌خواهيم فردا پسر خانواده‌اي ديگر از دست برود. چرا بايد در يك باشگاه بي‌قانوني باشد و آقايان با كمترين هزينه به دنبال بيشترين سود باشند؟ برويد ببينيد وضعيت نساجي چطور است؟ پزشك متخصص كنار زمين دارند با كليه امكانات پزشكي و آمبولانس.
  شهداي بابلسر پزشك نداشت؟
مي‌گويند داشتيم و احيا را انجام داديم. قلب بچه من گرفت چه ربطي به پاي او داشت كه پاي بچه من را مي‌بردند بالا و ماساژ مي‌دادند! حرف‌هاي ضد و نقيض مي‌گويند.
  از مسوولان استان با شما تماس گرفته شد؟
مديركل آمد و به او گفتم بايد پيگير باشند. دلخوش باشيم در استان مازندران ۱۸۰ باشگاه داريم به چه قيمتي؟ بچه مردم بميرد؟ باشگاه بايد امكانات داشته باشد.
  اميرحسين طرفدار كدام تيم بود؟
پرسپوليسي بود و آرزو داشت پرسپوليسي شود. نمي‌دانم بازي اميرحسين را ديديد يا نه اما با شناختي كه از توانايي‌اش داشتم حتما پيشرفت مي‌كرد.
  الگوي فوتبالي او كي بود؟
هميشه مي‌گفت مرحوم حجازي و علي دايي آدم‌هاي بزرگي هستند و از اينها بايد درس گرفت.
  صحبت پاياني شما؟
ما هنوز در شوك هستيم. نمي‌دانم چه بگويم فقط نمي‌خواهيم حقي ضايع شود. اميرحسين روز بازي حالش خوب بود اما در زمان بازي به بچه‌ها مي‌گفت استرس دارم. آقايان در جريان بودند. اعتماد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: