کد خبر: ۳۲۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023April 26
لاری پور، سخنگوی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی کاهش پیدا کرده است. ارزش گذاری خدمات درمانی باید متناسب با سختی کار و مسئولیت پزشکی باشد.

شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی باید افزایش یابد.

به گزارش شفا آنلاین:لاری پور، سخنگوی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی کاهش پیدا کرده است. ارزش گذاری خدمات درمانی باید متناسب با سختی کار و مسئولیت پزشکی باشد.

به گفته وی در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار دستیار تخصصی و حدود ۱۳۰۰۰ نفر از پزشکان طرحی و تعهد خدمت در کشور فعالیت دارند که نیاز به توجه به میزان درآمد و مسائل معیشتی آن ها وجود دارد.

او گفت: ممکن است برخی به دلیل درآمد پایین و سختی زیاد کار طبابت را رها کرده و به مشاغل دیگری  دیگری روی آورند.اگر این اتفاق بیفتد، احتمالا در آینده مشکلاتی را در زمینه تامین پزشک کافی ایجاد خواهد کرد.

او اضافه کرد: به دلیل مسائل معیشتی، ممکن است پزشک از انجام کارهای درمانی با ضریب تعرفه پایین فاصله گرفته و به سمت کارهای با درآمد بالا برود.

لاری پور بیان کرد: پایین بودن میزان دستمزد پزشکان ، تعرفه گذاری خدمات پزشکی ، سختی زیاد و مسئولیت بالای این کار ممکن است همکاران به دنبال کارهایی مانند حوزه زیبایی و پوست رفته که آسان تر هستند و درآمد بیشتری خواهند داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: