کد خبر: ۳۲۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023April 23
در حالی که ممکن است اجتناب از همه آلرژن‌ ها امکان‌پذیر نباشد، حداقل می‌توانید آن‌ها را با برخی فناوری‌های جالب و سایر نکات هوشمند مدیریت کنید؛ این‌ها را امتحان کنید:

شفا آنلاین>سلامت>با چند راهکار ساده و با استفاده از فناوری می‌توانید از هوای بهاری لذت ببرید بدون اینکه آلرژی شما را اذیت کند.

به گزارش شفا آنلاین:در حالی که ممکن است اجتناب از همه آلرژن‌ ها امکان‌پذیر نباشد، حداقل می‌توانید آن‌ها را با برخی فناوری‌های جالب و سایر نکات هوشمند مدیریت کنید؛ این‌ها را امتحان کنید:

 برنامه‌ای را برای ردیابی تعداد گرده بارگیری کنید

اگر به آلرژی فصلی مبتلا هستید، استفاده از این نرم افزار آن زمانی که تعداد گرده‌ها زیاد است، احتمالا بهترین ایده است. نیازی نیست منتظر گزارش آب و هوای محلی خود برای اطلاعات باشید: برنامه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند تعداد گرده‌های محلی را در اسرع وقت به شما ارائه دهند.

به عنوان مثال، برنامه WebMD Allergy، تعداد گرده آلرژن‌های مختلف را به شما ارائه می‌دهد، همچنین می‌توانید علائم خود را دقیقا در مورد چیزی که باعث آلرژی شما می‌شود به صفر برسانید و اعلان‌های هشدار را برای روز‌های پر گرده تنظیم کنید. همچنین اطلاعات عمیقی در مورد آلرژن‌ها ارائه می‌دهد.

جایگزین عالی دیگر، اپلیکیشن Alergy Alert است. این ویژگی‌های مشابه زیادی دارد، اما با فورد همگام‌سازی کار می‌کند، بنابراین می‌توانید در حین رانندگی از آن استفاده کنید. هر دو برنامه برای آیفون و اندروید در دسترس هستند.

همچنین می‌توانید از برنامه هواشناسی تلفن خود برای بررسی کیفیت هوا در منطقه خود استفاده کنید. اگر کیفیت هوا عالی نیست، هنگام بیرون رفتن از خانه از ماسک صورت استفاده کنید.


فیلتر‌ های HVAC خود را تغییر دهید
 

یکی از بهترین دفاع شما در برابر آلرژن‌های فصلی در داخل خانه، فیلتر HVAC است. این فیلتر‌ها با یک سیستم رتبه بندی به نام مقیاس ارزش گزارش حداقل کارایی ارائه می‌شوند. مقیاس MERV کارایی فیلتر را در مقیاس ۱ تا ۲۰ درجه بندی می‌کند. هر چه این عدد بیشتر باشد، فیلتر بهتر کار می‌کند، یعنی هوای تمیزتر برای شما ایجاد می‌کند. 

لوگو نکات بهداشتی

برای صرفه جویی در هزینه، به دنبال فیلتر‌هایی باشید که در صورت کثیف شدن، مانند خطوط ساخته شده توسط Filtrete، قابل شستشو باشند. مطمئن شوید که فیلتر دارای خواص ضد میکروبی برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها پس  آن‌ها برای محافظت بیشتر است. این فیلتر‌ها می‌توانند شش تا هشت سال عمر کنند. برخی حتی دارای ضمانت مادام‌العمر هستند، بنابراین هزینه را به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید.

اگر فیلتر یکبار مصرف را انتخاب می‌کنید، اگر در مناطقی مانند مناطق روستایی زندگی می‌کنید که گرد و غبار خاصی دارد، حتما آن را هر ماه عوض کنید. همه افراد باید هر سه ماه یکبار فیلتر خود را تعویض کنند.

تشک خود را تمیز کنید

به گفته کارشناسان تشک شما ممکن است ۱۰ میلیون کنه گرد و غبار داشته باشد. فقط به این فکر کنید که آن حشرات کوچک با آلرژی شما چه می‌کنند. تشک خود را نسوزانید تنها چیزی که نیاز دارد تمیز کردن خوب است.

 هر شش ماه یکبار، تخت خود را صاف کنید و با جاروبرقی آن را تمیز کنید. در حالی که جاروبرقی معمولی شما کار را به خوبی انجام می‌دهد، اما اگر واقعا می‌خواهید تشک خود را تمیز کنید، می‌توانید روی جاروبرقی‌های دستی مخصوص تشک سرمایه گذاری کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: