کد خبر: ۳۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 29
رئیس انجمن سکته های مغزی ایران در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس انجمن سکته های مغزی ایران همزمان با روز پزشک وداروسازگفت: همین که پزشکان احساس قدرشناسی از کارشان را توسط افراد جامعه داشته باشند موجب تشویق و دلگرمی آنان برای ارائه خدمات خواهد شد.

دکتر محمدرضا قینی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: متأسفانه برخی از تبلیغات رسانه ای جایگاه واقعی پزشکان را خدشه دار می کند برای نمونه جامعه پزشکی را جامعه ای زیاده خواه تلقی کردن از مشکلات اصلی این قشرمحسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: امکان دارد چنین چیزی در تعداد بسیار بسیار اندکی از پزشکان صدق کند اما اغراق و بزرگنمایی آن به هیچ عنوان درست نخواهد بود.

جراح مغز و اعصاب تأکید کرد: حال با مخدوش کردن جایگاه پزشکان در درجه اول به صورت کوتاه مدت پزشکان و در دراز مدت تمام جامعه ضربه خواهد خورد. بنابراين رسانه ها بیشتر از هر کس و هر چیزی قادر به حفظ جایگاه واقعی پزشکان هستند

وي درادامه افزود: به عنوان رئیس انجمن سکته های مغزی از وزارت بهداشت انتظار دارم در راستای فراهم کردن تسهیلات مورد نیاز این بیماران مانند تهیه برخی داروهای گران ما را حمایت کند.

وی تصریح کرد: البته با شروع طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان های دولتی نیز در این راستا گام های بزرگ و مثبتی برداشته شده که امیدورایم با هماهنگی وزات بهداشت و پزشکان با برداشتن قدم های سازنده تری به سمت جلو حرکت نمائیم.

قینی در خصوص انتظاراتش از دولت برای کاهش مسائل و مشکلات جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: آنچه رابطه پزشکان و مردم را مقداری مشکل دار می کند به طور عمده مسائل مالی است.

وی ادامه داد: تمام جامعه پزشکی خوشحال خواهند شد که با توانایی سازمان های بیمه گر این رابطه مالی میان پزشکان و مردم تا حد امکان رنگ ببازد که تحقق این امر حمایت عمده دولت را می طلبد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به شفا آنلاین گفت: پزشکان هم جزئی از مردم اند، به همين خاطرامیدواريم با همکاری هم بتوانیم به دستاوردهای خوب و مثبتی دست یابیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: