کد خبر: ۳۲۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 17
مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) پیشرفت فراوانی داشته است، اعلام کرد: ایران در موقعیتی با مخاطرات طبیعی زیاد قرار گرفته است

شفا آنلاین>سلامت>مشاور وزیر راه گفت: همکاری ایران با سازمان اسکان بشر در خصوص ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش شفا آنلاین: آرمان خورسند دبیر کمیته ملی اسکان بشر در اجلاس ۲۰۲۳ آسیا اقیانوسیه هبیتات در خصوص توسعه پایدار ۲۰۳۰ بر ارتباط سازنده جمهوری اسلامی ایران با برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) تاکید کرد و گفت: با توجه به انطباق شعار سال هبیتات در خصوص تامین مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر و هدف طرح نهضت ملی مسکن در ایران همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با هبیتات بسیار مثمرثمر خواهد بود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) پیشرفت فراوانی داشته است، اعلام کرد: ایران در موقعیتی با مخاطرات طبیعی زیاد قرار گرفته است؛‌ همچون زلزله، تغییرات آب و هوایی، خشکسالی و مشکل پناهندگانی که دهه‌ها است به ایران می آیند و ما از به اشتراک گذاری تجارب در این زمینه و دریافت رویکردهای نوآورانه از سوی هببتات و سایر نهادهای بین المللی برای مواجهه با این مشکلات استقبال می‌کنیم.

گفتنی است، اجلاس آسیا اقیانوسیه هبیتات در خصوص توسعه پایدار، اجلاسی است که سالانه و فراگیر برای حمایت از پیشرفت دستور کار توسعه پایدار ۲۰۳۰ و اهداف توسعه پایدار در سطح منطقه‌ای برگزار می شود. از زمان برگزاری اولین جلسه در سال ۲۰۱۴،‌ اجلاس آسیا اقیانوسیه، هبیتات، دولت‌ها، جامعه مدنی، بخش خصوصی، و سایر ذینفعان را گرد هم آورده تا برای تسریع اجرای دستورکار ۲۰۳۰ آمادگی ایجاد کند. اجلاس ۲۰۲۳ آسیا اقیانوسیه هبیتات از ۲۷ تا ۳۰ مارس ۲۰۲۳ با محوریت «تسریع بهبود پس از بیماری کرونا و اجرای کامل دستور کار ۲۰۳۰ توسعه پایدار در تمام سطوح در آسیا و اقیانوسیه» در فوکوئوکا ژاپن برگزار شد.

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: