کد خبر: ۳۲۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - 2023March 27
دکتر «فیلیپ لوبو»، مدیر بخش حذف سل در مؤسسه پیشگیری از بیماری‌ها، می‌گوید: «پیام مشخص و واضح است؛ سل هنوز در کشور ما وجود دارد. برای دومین سال متوالی، موارد بیماری سل در ایالات متحده با افزایش نگران کننده در میان کودکان خردسال و سایر گروه‌هایی که در معرض خطر ابتلاء به بیماری سل هستند، همچنان رو به افزایش است.»

شفاآنلاین>سلامت>مقامات بهداشتی ایالات متحده اعلام کردند موارد ابتلا به سل دوباره در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

گزارش شفاآنلاین: دکتر «فیلیپ لوبو»، مدیر بخش حذف سل در مؤسسه پیشگیری از بیماری‌ها، می‌گوید: «پیام مشخص و واضح است؛ سل هنوز در کشور ما وجود دارد. برای دومین سال متوالی، موارد بیماری سل در ایالات متحده با افزایش نگران کننده در میان کودکان خردسال و سایر گروه‌هایی که در معرض خطر ابتلاء به بیماری سل هستند، همچنان رو به افزایش است.»

لوبو افزود: «نهادها و ارائه دهندگان خدمات بهداشت عمومی باید باهم همکاری کنند تا مطمئن شوند که با آزمایش و درمان به موقع، بتوانیم از گسترش سل جلوگیری کرده و آن را متوقف کنیم.»

گروه‌های خاصی از جمله کودکان ۴ ساله و پایین‌تر، با افزایش قابل توجه در موارد ابتلاء روبرو بودند.

همچنین افزایش سل در بین افراد زندانی مشاهده شده است. به گفته مقامات، این امر اهمیت ورود و غربالگری سالانه در زندان‌ها را برجسته می‌کند. همچنین ارزیابی سریع افراد مبتلا به علائم سل در این شرایط ضروری است.

مقامات بهداشت عمومی پس از کاهش قابل توجه ۲۰ درصدی در سال ۲۰۲۰، نگران تشخیص تأخیر یا عدم تشخیص بیماری سل بودند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: