کد خبر: ۳۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 25
شفا آنلاين -به منظور پیشرفت و بهبود سیستم حمل و نقل مواد زائد جامد، زباله های شهری جمع‌آوری شده از سطح مناطق به ایستگاههای انتقال، حمل شده و در خودروهای بزرگتر تخلیه می‌گردد .

به گزارش شفا آنلاين به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند،درگذشته های نه چندان دور ، حدود 1200 مرکز اصلی و فرعی زباله در کنار خیابانها و چهار دیواری های بین ساختمانها و کنار بیمارستانها و یا در محل های مسکونی موجود بودند. این نقاط بصورت ایستگاه انتقال عمل می کردند. ابتدا زباله توسط رفتگرها در این محل ها تخلیه می شد و سپس به وسیله کامیون از این ایستگاهها، به مراکز دفن جاده آبعلی وکهریزک منتقل می شد.

سازمان مدیریت پسماند در این سالها با حذف مراکز مذکور و جایگزینی 11 ایستگاه انتقال در سطح شهر ، سبب افزایش راندمان میزان جمع آوری پسماند و کاهش هزینه های انتقال آن ، کاهش مصرف سوخت ، کاهش ترافیک شهری ایجاد شده توسط کامیونها ، کاهش استهلاک جاده ها و مهمتر از همه کاهش آلودگی هوا شده است .

دکتر کریمیان ، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند ؛ گفت: ایستگاه‌های انتقال محل تخلیه و بارگیری پسماند از خودروهای جمع‌آوری به خودروهای بزرگتر (سمی‌تریلر) برای حمل به مرکز دفع و پردازش آرادکوه بوده که بخش عمده آن متعلق به پسماند شهری مناطق و بخش دیگر مربوط به شرکت‌ها، کارخانجات و شهرک‌ها نزدیک به ایستگاه می‌باشد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند افزود : سلامتكاركنان بخش حمل پسماندهاي خانگي شهر تهران از طریق معاينات ادواري ایشان بصورت دورهای و منظم بررسی شده و به منظور نظارت و کنترل بیشتر بر ناوگان حمل و نقل پسماند شهری و همچنین امنیت و آسایش شهروندان نبز ، کل این ناوگان مجهز به سیستم ردیاب خودرو ( GPS ) شده و پیمانکاران ملزم به استفاده از سمی تریلر های منطبق با استاندارد های روز دنیا شده اند.سمی تریلر ها ی جدید دارای سه محور و ضمن دارا بودن امنیت و تعادل بالاتر، به دلیل بارگیری استاندارد در هر دوره سبب کاهش ترافیک شهری ، کاهش سوخت مصرفی و همچنین فواید زیست محیطی به لحاظ تردد کمتر در شهر خواهند داشت .

سر پوشیده و مسقف نمودن ایستگاههای خدمات شهری بیهقی و هرندی واقع در منطقه 6 و منطقه 12 شهرداری تهران نیز از جمله برنامه های زیست محیطی در دست اقدام این سازمان بوده که از سوی ایشان معرفی گردید.

دکتر کریمیان در انتها با تاکید بر اهمیت مكانيابي و نحوه احداث ایستگاههای انتقال ؛ برقراری ارتباط صحیح و کارامد با مسئولین مناطق به عنوان نماینده سازمان، رعایت بهداشت کار و مسائل زیست محیطی ، نظارت بر تعهدات پیمانکار در خصوص حفظ و نگهداری کلیه وسائل، تجهیزات، ابنیه و تاسیسات در اختیار پیمانکار ، جلوگیری از حضور کارگران و رانندگان در داخل خودروهای حمل زباله هنگام توزین ،جلوگیری از حضور کارگران هنگام تخلیه روی سکو و ممانعت از تفکیک زباله را از اهم وظایف مسئولین ایستگاههای خدمات شهری برشمرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: