کد خبر: ۳۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 25
زالی خبرداد:
شفا آنلاین – رییس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران از کاهش عدد ضریب مالیاتی داروسازان خبرداد.

به گزارش شفا آنلاین دکتر ˈعلیرضا زالیˈ یکشنبه شب در آیین اختتامیه کنگره روز ملی داروسازی گفت: برای نخستین بار عدد ضریب مالیاتی داروسازان در کمیسیون ضرایب مالیاتی سازمان امور مالیاتی، از عدد 6 به پنج تقلیل یافت که این امر دستاورد بسیار خوبی درزمینه مالیات داروسازان به شمار می آید.

وی گفت:همچنین شورایعالی نظام پزشکی آیین نامه اجرایی ماده واحده 1376 وزارت بهداشت را تدوین کرده است و به زودی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارایه می دهد که داروسازان نیز می توانند مشمول آن شوند.

وی در خصوص این ماده واحده گفت : ماده واحده 1376 ، شرح خدمات و وظایف حرفه های مختلف پزشکی است که شامل داروساز هم می شود .

زالی در بخش دیگری از سخنانش به بهره گرفتن ازظرفیت های داروسازان در ساختار نظام پزشکی تاکید و اظهار کرد : در شورایعالی نظام پزشکی ، 13 کمیسیون تخصصی مشورتی تشکیل شده است که 20 داروساز نیز به عنوان اعضای این کمیسیون ها فعالیت می کنند .

زالی گفت : حضور این تعداد داروساز در کمیسیون های یاد شده نشان از پر رنگ تر شدن نقش داروسازان در ساختار نظام پزشکی است.

وی همچنین نوید دیگری به داروسازان داد و گفت که حق خدمات دارویی در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات پزشکی یا CPT قرار گرفت.

رییس کل سازمان نظام پزشکی افزود : حق خدمات دارویی در صورتی که در کتاب CPT قرار گیرد بخشی از مشکلات مربوط به حق فنی داروسازان نیز حل می شود.

کنگره روز ملی داروسازی که از 31مرداد ماه در هتل المپیک آغاز به کار کرد یکشنبه شب با حضور رییس سازمان غذا و داروبه کار خود پایان داد

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: