کد خبر: ۳۲۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - 2023March 11
آنچه دولت برای یارانه دارو و تجهیزات اختصاص داده، ۶۹ همت است. در حالی که حداقل باید ۱۶۰ همت به عنوان مابه التفاوت ۳ میلیارد دلار ارز دارو و تجهیزات، می‌دادند تا بتوان شرایط را در سال آینده کنترل کرد.
شفاآنلاین>سلامت>با توجه به نابسامانی‌های نرخ ارز در هفته‌های اخیر برخی نگرانی‌ها در رابطه با تأمین ارز مورد نیاز تجهیزات پزشکی ایجاد شده بود که بنابر اعلام رئیس اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی این موضوع در حال پیگیری است.
 

 به گزارش شفاآنلاین:هفته گذشته برخی از رسانه خبرهای نگران‌کننده‌ای دررابطه‌با افزایش قیمت شدید تجهیزات پزشکی منتشر کردند؛ دراین‌رابطه مسعود پزشکیان نماینده مجلس گفته بود که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نسبت به بودجه دارو و تجهیزات در سال آینده هشدار دادم.

بنابر اعلام پزشکیان واقعیت این است که با برداشتن ارز دارو، ما دچار مشکلات زیادی خواهیم شد و سال آینده وضع بدتر خواهد شد. با این وضعیت، در سال آینده با مشکل کمبود دارو و تجهیزات مواجه خواهیم شد. بیمارستان‌ها هم پولی برای جایگزینی نخواهند داشت.

وی با اشاره به یارانه دارو و تجهیزات در لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: آنچه دولت برای یارانه دارو و تجهیزات اختصاص داده، ۶۹ همت است. در حالی که حداقل باید ۱۶۰ همت به عنوان مابه التفاوت ۳ میلیارد دلار ارز دارو و تجهیزات، می‌دادند تا بتوان شرایط را در سال آینده کنترل کرد.

از همین رو، جلال غفارزاده، سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت فارس، در خصوص قطع ارز دولتی تجهیزات پزشکی گفت: طبق طرح موضوع دریافت ارز برای تجهیزات پزشکی در آخرین جلسه ستاد تدابیر ویژه وزارت بهداشت با ستاد تدابیر ویژه دارو و تجهیزات پزشکی در این باره نگرانی وجود نخواهد داشت.

وی با تأکید بر ادامه‌دار بودن خط‌مشی در مورد ارز تجهیزات پزشکی در تفاهم‌نامه جدید عنوان کرد: با حضور بانک مرکزی در جلسه مذکور تفاهم‌نامه قبلی در خصوص تجهیزات پزشکی به‌فوریت تمدید شد. به‌طورکلی کنترل و نظارت بر تجهیزات دریافت‌کننده ارز ترجیحی بیشتر شده و برای دریافت ارز برخی از اقلام نیز بازنگری خواهد شد از جمله تجهیزات پزشکی با جنبه زیبایی.

غفارزاده در پایان تصریح کرد: باتوجه‌به محدودیت‌های ارزی کشور با حفظ قاعده کلی گذشته، انضباط و نظارت بر دستگاه‌های دریافت‌کننده ارز ترجیحی افزایش‌یافته و به دنبال آن اقلام با ضرورت کمتر از گردانه دریافت ارز ترجیحی خارج می‌شود تا ارز نیمایی دریافت کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: