کد خبر: ۳۲۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - 2023March 11
ظاهرا هر چه به برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم نزدیک می‌شویم، تلاش اصولگرایان برای حذف یکدیگر بیشتر می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>ظاهرا هر چه به برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم نزدیک می‌شویم، تلاش اصولگرایان برای حذف یکدیگر بیشتر می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:اگر انتخابات مجلس دوازدهم مانند انتخابات مجلس یازدهم باشد رقابت اصلی میان اصولگرایان است و اصلاح‌طلبان سهمی‌ در این مجلس نخواهند داشت، پس آنچه این روزها برای این طیف اهمیت دارد، ضعیف نشان دادن کارنامه یکدیگر به مردم است تا آرای آنها را از آن خودشان کنند. یکی از موضوعاتی که می‌تواند در رای انتخاباتی مردم موثر باشد، رویکرد کاندیداها به فضای مجازی و به‌ویژه فیلترینگ است .

  موافقت میرسلیم با فیلترینگ
جماران نوشت: مصطفی میرسلیم در گفت‌وگو با شبکه اینترنتی دانشگاه تهران نظرات مختلف خودش در رابطه با شبکه‌های اجتماعی را بیان کرد. او گفت: من ۱۰۰ درصد فیلترینگ اینستاگرام را تایید می‌کنم. باید قطع بشود؛ اینستاگرام فاجعه است.

اینستاگرام بدترین شبکه در دنیاست. من کاری به‌نظر مردم ندارم. الان چیزی را نمی‌شود بست. قبلا می‌شد موج رادیو را بست، یک فکری کرد، می‌شد داخلش اختلال ایجاد کرد که خش داشته باشد که مردم گوش نکنند. الان که این طوری نیست.

  واکنش به ادعای میرسلیم
محمدسعید احدیان دستیار سیاسی قالیباف به‌شدت از سیاست فیلترینگ دولت انتقاد کرد. محمدسعید احدیان با انتقاد از فیلترینگ در توئیتی نوشت:«در چالش ارزی اخیر گفتند مساله روانی است و رسانه‌ها مقصرند. در ماجرای دختران دانش‌آموز هم نقش اصلی را به رسانه‌ها می‌دهند. خب فیلترینگ را که در حد اعلاء انجام دادید، آیا هنوز روشن نشده که ناکامی ‌رسانه‌ای جبهه انقلاب با صیانت و مسدودسازی حل نمی‌شود؟» محسن برهانی، حقوقدان هم در انتقاد به اظهارات میرسیلم نوشت: «امثال آقای میرسلیم باید هم بگویند که: «من با نظر مردم کار ندارم» اگر نامبرده و همفکرانش نماینده واقعی اکثریت مردم و نیازمند آرا شهروندان بودند، به‌گونه‌ای دیگر صحبت می‌کردند.»

  حکم شکایت قالیباف از میرسلیم
همچنین در پی شکایت «محمدباقر قالیباف»، دادگاه، «مصطفی میرسلیم» را بابت ادعای رشوه ۶۵ میلیارد تومانی به نمایندگان مجلس برای رأی ندادن به تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس دهم، مجرم شناخت و او را محکوم کرد. در همین زمینه، وکیل محمدباقر قالیباف گفت: مصطفی میرسلیم، نماینده تهران به‌دنبال شکایت محمدباقر قالیباف درباره طرح ادعای رشوه ۶۵ میلیارد تومانی به نمایندگان مجلس برای رأی ندادن به تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس دهم، محکوم شد، اما قالیباف رضایت داد. علی‌اصغر قهرمانی، وکیل محمدباقر قالیباف در این باره به «ایسنا» بیان داشت: این ادعای دروغ آقای میرسلیم مورد سوءاستفاده دشمنان و تخریب‌کنندگان داخلی قرار گرفته بود؛ هرچند دیگر افرادی هم که این تهمت را تکرار کرده بودند، قبلا محکوم شده بودند، اما این حکم بیش از گذشته دروغ بودن تهمت مطرح را روشن کرد. وی ادامه داد: با روشن شدن کذب بودن این اتهام، آقای قالیباف نسبت به آقای میرسلیم که به نظر می‌رسید بر اساس اطلاعات نادرست اظهارنظر کرده بود، اعلام رضایت کرد. میرسلیم، نماینده تهران گفت که نسبت به حکم صادره برای خود درباره شکایت قالیباف درخواست اعاده دادرسی می‌کند.
سیدمصطفی میرسلیم در جمع خبرنگاران درباره موضوع شکایت قالیباف از او در خصوص ادعای رشوه ۶۵ میلیارد تومانی به نمایندگان مجلس دهم برای رای ندادن به تحقیق و تفحص از شهرداری تهران اظهارکرد: موضوع ۶۵ میلیارد تومانی داده شده، درست است. وی در پاسخ به این پرسش که دادگاه با شکایت قالیباف، شما را محکوم کرده است، افزود: ما کاری با آقای قالیباف نداشتیم. گفتیم آن زمان که تحقیق و تفحص صورت گرفته، باید به نتیجه می‌رسید؛ اما بین شروع تحقیق و تفحص تا نتیجه‌گیری آن یعنی در بازه زمانی شش‌ماهه یکی از نمایندگان ۶۵ میلیارد تومان از شهرداری و سازمان‌های وابسته به شهرداری که در راس آن شریفی قرار گرفته بود، پول گرفته که خودش هم اعلام کرده این کار برای تاثیرگذاشتن بین نمایندگان انجام شده و بعد هم شریفی محکوم شد و آن بنده خدا هم با وثیقه آزاد است؛ من نمی‌دانم شکایت برای چه بوده است! میرسلیم در پاسخ به این پرسش که با این توضیحات، علت محکومیت شما چه بوده است، اظهارکرد: عده‌ای برای آبروی خود از حیثیت ما استفاده می‌کنند. وی درباره این‌که آیا ادعای شما درباره شخص آقای قالیباف بوده است، ادامه داد: بالاخره آن زمان قالیباف شهردار بوده و مسئولان نمی‌توانند بگویند مسائلی که در شهرداری می‌گذرد، شهردار در این زمینه اطلاعات ندارد و آگاه نیست. ممکن است به ایشان خیانت کرده باشند اما به هرحال آنچه اتفاق افتاده مسلم است، چون قائم مقام و معاون ایشان به بیست سال زندان محکوم شده و الان هم محکومیت خود را پشت‌سر می‌گذارد؛ بنابراین، تخلف و انحراف در شهرداری بوده و دادگاه هم نسبت به این قضیه حکم داده است. من گفته بودم که موضوع تفحص چیزی نیست که آدم بخواهد از انجام ندادنش خوشحال شود یا از انجام دادنش ناراحت. تحقیق و تفحص‌های بسیاری در مجلس شورای اسلامی‌ صورت می‌گیرد که برخی به نتیجه رسیده و مشخص می‌شود واقعیت دارد و برخی هم به نتیجه نمی‌رسد، پس چرا وقتی یک تحقیق و تفحص رای نمی‌آورد یکی از مسئولان اظهار خوشحالی می‌کند؟آرمان ملی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: