کد خبر: ۳۲۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - 2023March 06
امروز نیز دانش اموزان مدارسی در شهرهای مختلف کشور دچار مسمومیت گشته اند.
شفاآنلاین>سلامت>برخی از مسمومیت های گزارش شده بشرح زیر است:

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تشریح آخرین وضعیت مراجعه دانش آموزان بدحال به مراکز درمانی خوزستان و با اشاره به پایداری شرایط یک هزار و صد مراجعه کننده گفت : بیشتر این دانش آموزان بعد از درمان سرپایی ترخیص شده اند.

دکتر حبیب حی بر افزود : تا پیش از ظهر امروز ۲۲ نفر در استان خوزستان به دلیل علایم شبیه مسمومیت بستری بوده اند که امیدواریم تا ساعات آینده این تعداد نیز ترخیص شوند.

وی یادآور شد : طی یک روز گذشته تا پیش از ظهر امروز دانش آموزان شهر‌های اهواز، ماهشهر، رامهرمز، رامشیر، امیدیه، بندر امام خمینی، آبادان و باغملک با علام ضعف، سرگیجه، تهوع و بی حالی به مراکز درمانی خوزستان اعزام و اغلب با شرایط پایدار از بیمارستان مرخص شدند.

    مسمومیت دانش‌آموزان در مدرسه‌ای در لارستان

محسن سلمانپور، رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان گفته: روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه، در پی اعلام یک رخداد مسمومیت که در یکی ار مدارس شهر لار رخ داد، با توجه به تدابیری که از قبل پیش بینی کرده بودیم و آمادگی که کادر اورژانس داشت به سرعت اقدامات درمانی انجام شد. عمده دانش آموزان به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و در حال حاضر تعداد کمی از دانش آموزان و تحت مراقبت هستند.

با تدابیری که از قبل اندیشیده شده بود و آمادگی اورژانس و کادر درمانی داشتند، به سرعت اقدامات درمانی انجام شد، عمده دانش‌آموزان به شکل سرپایی درمان و ترخیص شدند و فقط تعداد کمی از آنان درحال دریافت مراقبت‌های درمانی هستند‌. هنوز آمار رسمی از سوی مراجع ذیصلاح در خصوص تعداد مدارس و تعداد دانش‌آموزان مسموم شده در این شهرستان منتشر نشده است.

 

    مسمومیت دانش‌آموزان یکی از مدارس اقبالیه

چند دانش‌آموز پسر در یکی از مدارس شهر اقبالیه به دلایل نامعلوم مسموم شدند.
 آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین اعلام کرد، ۱۳ دانش‌آموز دوره‌ی ابتدایی در مدرسه شهدای مدافع حرم شهر اقبالیه، پیش از ظهر امروز به دلایل نامعلوم دچار مسمومیت شدند.
به دنبال این ماجرا، اورژانس دانش‌آموزانی که دچار مسمومیت شده بودند را به بیمارستان بوعلی سینای قزوین منتقل کرد.
دانش آموزان بعد از چند ساعت بستری از بیمارستان ترخیص شدند.

    بد حال شدن ۱۴ دانش آموز در آمل

سرپرست بیمارستان امام رضا (ع) آمل از بدحال شدن ۱۴ دانش آموز و معلم یکی از مدارس این شهر خبر داد.
سرپرست بیمارستان امام رضا (ع) آمل گفت: ۱۳ دانش آموز و یک معلم یکی از مدارس دخترانه این شهرستان پیش از ظهر امروز با علائم شبه مسمومیت در بخش اورژانس این بیمارستان بستری شدند.

دکتر رضا توسلی افزود: این دانش آموزان به علت علائمی نظیر سرگیجه، سردرد، تهوع و تنگی نفس در بیمارستان امام رضا (ع) آمل بستری شدند.

    بوی نامطبوع، امروز هم دانش آموزان فارس را راهی بیمارستان کرد

بوی نامطبوع، امروز هم برخی دانش آموزان برخی مدارس فارس را راهی بیمارستان کرد .
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش فارس گفت: بدحالی ناشی از استنشاق بوی نامطبوع و احتمال مسمومیت، تعدادی از دانش آموزان فارس را راهی مراکز درمانی کرد.

آقای شعبانی افزود: در پی استشمام بوی نامطبوع در مدارس دخترانه مقطع متوسطه ظهیر امامی آباده، سعادت شهر سورمق ، نگرش اقلید، شهید بانشی بیضا، عدالت لارستان، حجاب مرودشت و فضیلت جهرم، با توجه به حساسیت موضوع، سریعا نیرو‌های اورژانس در مدارس حضور یافتند.

    اعزام ۲۰ دانش آموز دختر جغتای به بیمارستان

تعدای از دانش آموزان دختر در جغتای امروز بی حال و روانه بیمارستان شدند.
۲۰ نفر از دانش آموزان دختر آموزشگاه شهید زرقانی که بی حال شده بودند بعد از تماس با اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان، ولی عصر  منتقل شدند و بعد ازدریافت اکسیژن همه مرخص شدند .

دکتر غلامرضا شرفی سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان جغتای گفت: بعد از انجام آزمایشات خون هیچگونه مورد مسمومیت تشخیص داده نشده است  .

    مشاهده بدحالی در دختران دانش آموز دبستان هدف گرگان

تعدادی از دانش آموزان دبستان دخترانه هدف گرگان امروز به علت بدحالی جمعی به بیمارستان منتقل شدند.
 این دانش آموزان پیش از ظهر امروز به علت نا مشخصی دچار علائمی مانند سرگیجه ، حالت تهوع و سردرد شدند.

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی گلستان اعلام کرد : 6 نفر از دانش آموزان از طریق آمبولانس های مرکز فوریتهای پزشکی به بیمارستان طالقانی گرگان منتقل و تعدادی نیز سرپایی مداوا شدند و حال عمومی آنها خوب است.

    مسمومیت ۱۳۸ دانش‌آموز در کهگیلویه و بویراحمد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مسمومیت ۱۳۸ نفر از دانش‌آموزان سه شهر استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد. مجموع ۱۳۸ دانش آموز مسموم شده ۸۸ دانش آموز در مدارس شهر دوگنبدان، مرکز شهرستان گچساران، ۳۲ دانش آموز در شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه و ۱۸ دانش آموز نیز در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: