کد خبر: ۳۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 24
شفا آنلاين-تعیین وقت ملاقات با پزشک در بیمارستان‌های دولتی عربستان کاری بس دشوار و نیازمند تلاش و وقت زیاد است.

به گزارش شفا آنلاين، طولانی‌شدن زمان برای دریافت نوبت در بیمارستان‌های دولتی عربستان به خصوص در شهرهای بزرگی مثل مکه، ریاض، طائف و جده، بیماران را ناچار کرده تا با تنها گزینه پیش‌روی خود یعنی بیمارستان‌های خصوصی کنار بیایند. اگرچه بودجه وزارت بهداشت عربستان در سال جاری میلادی (2014) از رقم 54 میلیارد ریال سعودی فراتر رفته اما بیماران همچنان برای یک ملاقات 15 دقیقه‌ای با پزشکان و متخصصانِ بیمارستان‌های دولتی باید 260 هزار دقیقه معادل شش ماه انتظار بکشند.

کمبود نیروهای مختصص پزشکی در بیمارستان‌های دولتیِ شهرهای بزرگ عربستان باعث نگرانی خانواده‌ها و بیماران شده است زیرا در این کشور به تناسب رشد جمعیت، نیروهای متخصص پزشکی و کلینیک‌های درمانی وجود ندارد.


به نقل از عرب نیوز، «ام غدا» که فرزندی مبتلا به اوتیسم دارد از آنکه توانسته بود پس از شش ماه با یک دکتر متخصص ملاقات کند سر از پا نمی‌شناخت. وی که به دلیل شرایط بحرانی دخترش، مدت‌ها تلاش می‌کرد تا وقت معاینه را جلو بیاندازد موفق به انجام این کار نشده بود.

«الیحیی» نیز یکی‌دیگر از شهروندان سعودی که از این وضعیت ناراضی است در گفتگو با یک روزنامه محلی گفت: برای گرفتن وقت دکتر برای مادرم به شهر پزشکی آل‌سعود رفتیم و مسئول پذیرش فرمی را به ما داد و گفت آن را پر کنید و بروید هر وقت موعد آن رسید با شما تماس می‌گیریم.

وی ادامه داد: آنها با من تماس گرفتند و گفتند از زمان پر کردن فرم پذیرش چهار تا شش ماه زمان می‌برد تا وقت ملاقات با پزشک داده شود.

وی افزود که به خاطر این تعلل‌ها و طولانی شدن وقت ویزیت، بسیاری از بیماران جان خود را از دست داده‌اند. با این حال مسئولان وزارت بهداشت عربستان وعده دادند حداکثر تلاش خود را برای حل این بحران به کار می‌گیرند.


ایسنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: