کد خبر: ۳۲۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - 2023March 02
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت پذیرش رشته پزشکی در دانشگاه‌ها ۲۰ درصد افزایش یافت.
شفاآنلاین>سلامت>سید محمد پاکمهر امروز در آیین معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه قدم‌های خوبی در حوزه سلامت در استان برداشته شده است، اظهار داشت: با حمایت دولت ارزشی و انقلابی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در استان رشد داشته است.

به گزارش شفاآنلاین:وی طرح توسعه بیمارستان پورسینای آشخانه، احداث بیمارستان راز و جرگلان و توسعه بیمارستان بنت الهدی بجنورد را 3 اقدام مهم در حوزه سلامت اعلام کرد و افزود: افزایش تعداد دستگاه‌های سی تی اسکن از یک به چهار و به‌زودی تجهیز دو بیمارستان در شیروان و بجنورد به دستگاه MRI بخش کوچکی از دستاوردهای توسعه ای در نظام سلامت استان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت موفق شد در 6 پلتفرم 6 واکسن تولید کند. با این اقدام نه تنها نیاز داخل تامین که واکسن های تولیدی صادر شده است.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان، کاهش شیوع بیماری و صفر شدن تلفات ناشی از بیماری کرونا را دستاوردی ارزشمند برای دولت انقلابی ذکر و تصریح کرد: اجرای پوشش بیمه همگانی و پوشش بیمه‌ای رایگان  6 میلیون نفر از دهک‌های یک تا 3 و پوشش بیمه‌ای بیش از دو میلیون نفر با کمترین مبلغ و بر اساس وسع سنجی از اقدامات کم سابقه و دستاورد این دولت است.

وی به بیمه رایگان افراد نابارور نیز اشاره و اعلام کرد: 20 درصد زوجین دارای مشکل ناباروری هستند و برای نخستین بار نگرانی از پرداخت هزینه‌های کمرشکن درمان ندارند.

پاکمهر افزود: همچنین در راستای تحقق عدالت آموزشی، شورای انقلاب فرهنگی 20 درصد به ظرفیت پذیرش رشته پزشکی و 10 درصد به رشته دندانپزشکی اضافه کرده که این وظیفه سنگین در راستای توسعه خدمات رسانی به مردم و نگاه دولت به تحقق عدالت برای مردم است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: