کد خبر: ۳۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 24
شفاآنلاین- همزمان با فرارسیدن یکم شهریور ماه روز پزشک، جمعی از پیشکسوتان، استادان و پزشکان نمونه دانشگاه علوم پزشکی ارتش طی مراسمی تجلیل شدند.
به گزارش شفاآنلاین، از روابط عمومی ارتش، این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیرسرتیپ دکتر «محمدحسین لشکری» رییس دانشگاه علوم پزشکی و فرماندهی بهداشت و درمان آجا و جمعی از فرماندهان و مسوولین آجا برگزار شد.

آل هاشم در این مراسم ضمن گرامیداشت روز پزشک به ویژگی های شخصیتی و حرفه ای یک پزشک نمونه اشاره و تصریح کرد: احساس مسوولیت از مهمترین آداب پزشکی است که موجب می شود تا پزشک به انجام وظایف خود در مقابل بیمار اهتمام بیشتری داشته باشد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به برخی وظایف پزشکان اشاره و تقوای پزشکی را بسیار مهم دانست و افزود: تقوای پزشکی به معنای رعایت قوانین الهی در انجام وظایف است که در این بین، خیرخواهی برای بیمار و تلاش برای درمان آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در ارتش، پاکدامنی را از دیگر ویژگی های یک پزشک خوب برشمرد و گفت: اهتمام به تشخیص بیماری یکی از نکات مهمی است که در آداب اسلامی بر آن تأکید شده است.

وی حفظ اسرار و ایجاد امیدواری در بیمار و همچنین جلوگیری از طبابت افراد غیر متخصص را از الزامات این حرفه دانست.

یکم شهریور ماه همزمان با سالروز ولادت بوعلی سینا، روز پزشک نامگذاری شده است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: