کد خبر: ۳۲۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - 2023February 18
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرد بسیاری از افرادی که در اتحادیه اروپا زندگی می کنند به اندازه کافی ورزش نمی کنند که منجر به مرگ زودرس بیش از 10000 نفر در سال می شود.
شفاآنلاین>سلامت>این سازمان مستقر در پاریس بر اساس یک مطالعه اعلام کرد که بیش از یک سوم جمعیت اتحادیه اروپا به سطح توصیه شده سازمان بهداشت جهانی یعنی 150 دقیقه ورزش متوسط تا شدید در هفته نمی رسند.

به گزارش شفاآنلاین:این سازمان تصریح کرد که اگر افراد تنبل به توصیه های سازمان جهانی بهداشت توجه کنند، نه تنها از مرگ زودرس 10000 نفر جلوگیری می شود، بلکه میانگین امید به زندگی شهروندان اتحادیه اروپا دو ماه افزایش می یابد.

این آژانس گفت حرکت منظم یکی از مهم ترین کارهایی است که یک فرد می تواند برای ذهن و بدن خود انجام دهد.

او توضیح داد که ورزش می تواند از دیابت، برخی سرطان ها و سایر بیماری ها جلوگیری کند.

این مطالعه نشان داد که اگر افراد به مدت 150 دقیقه در هفته پیاده‌روی کنند تا سال 2050 می توان از 3.5 میلیون مورد افسردگی و 3.8 میلیون مورد بیماری قلبی عروقی پیشگیری کرد.

این مطالعه همچنین نشان داد که تنها 40 درصد از مردم به طور منظم با تنوع قابل توجهی بین کشورهاورزش می کنند.

در حالی که دو سوم بزرگسالان در فنلاند به طور منظم ورزش می کنند، این نسبت در کشورهای دیگر به یک در پنج کاهش می یابد.

زنان کمتر از مردان ورزش می کنند و این امر به ویژه در گروه های سنی جوان تر مشهود است. حدود 73 درصد از مردان بین 15 تا 24 سال حداقل یک بار در هفته ورزش می کنند، در حالی که این میزان در زنان 58 درصد است.

این مطالعه نشان داد که درآمد مالی عامل دیگری است و در میان افرادی که خود را طبقه کارگر توصیف کردند، تنها 24 درصد گفتند که به طور منظم ورزش می کنند، در حالی که 51 درصد از گروه های با درآمد بالاتر گفتند که به طور منظم ورزش می کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: