کد خبر: ۳۲۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - 2023February 17
دانشگاه علوم پزشکی تبریز محموله هفت تنی کمک های بشردوستانه خود را به مناطق زلزله زده کشور ترکیه ارسال کرد.

شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، جمعه 28 بهمن ماه، در این آیین ضمن عرض تسلیت به کشور دوست، همسایه و مسلمان ترکیه گفت: بلافاصله بعد از اطلاع از فاجعه زلزله در کشور ترکیه برای کمک به مردم این کشور آماده شدیم.

 به گزارش شفاآنلاین:دکتر بهمن نقی‌پور ادامه داد: پس از اطلاع از فاجعه زلزله بزرگ کشور ترکیه، سازمان هلال احمر اقدام به اعزام گروه‌های امداد و نجات و تیم‌های متخصص پزشکی به کشور ترکیه کرد که تعدادی از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز از اعضای این گروه بودند.

وی گفت: در ساعات اولیه نیز طی تماس تلفنی با سرکنسول کشور ترکیه در تبریز و عرض تسلیت به ایشان و مردم ترکیه لیست اقلام مورد نیاز برای ارسال به مناطق زلزله زده را خواستار شدیم و با هماهنگی مسئول دفتر وزارت امور خارجه در تبریز و مسئولین سازمان هلال احمر محموله 7 تنی شامل اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی و محصولات بهداشتی جهت ارسال به مناطق زلزله زده کشور ترکیه آماده شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با ارسال این اقلام و کمک های انسان دوستانه بتوانیم قسمتی از آلام آسیب دیدگان این حادثه را کم کنیم.

نقی پور آمادگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را جهت اعزام متخصصان حوزه پزشکی، پیراپزشکی و بهداشت را به کشور ترکیه اعلام کرد.

سرکنسول کشور ترکیه در تبریز نیز در این مراسم گفت: روز ششم فوریه بیدار شدن از خواب برای مردم کشور ترکیه در مناطق زلزله زده خیلی سخت شد و زلزله اخیر ترکیه بزرگترین فاجعه قرن اخیر بود و بیش از 35 هزار نفر در این فاجعه جان خود را از دست دادند و بیش از 6 هزار ساختمان نیز ویران و 30 میلیون نفر از جمعیت کشور ترکیه از این حادثه متاثر شدند.

چتین تانر ادامه داد: ما مردم ترکیه، مردم و دولت ایران را در کنار کشور ترکیه دیدیم و از لحظات اول از کشور ایران گروه های امداد و نجات به کشور ترکیه اعزام شدند و تا حالا چندین نفر را از زیر آوارها نجات دادند.

سرکنسول ترکیه در تبریز ادامه داد: هم اکنون نیز کمک های بشر دوستانه دولت ایران، مردم تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مناطق زلزله زده ترکیه ادامه دارد.

وی افزود:  دکتر بهمن نقی پور در ساعات اولیه این حادثه، طی تماس تلفنی در خصوص نوع کمک و اعزام تیم های امداد و نجات ما را یاری کردند.

تانر ادامه داد: استاندار آذربایجان شرقی نیز به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دفتر سرکنسول کشور ترکیه در تبریز حضور یافتند و ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان و عرض تسلیت به کمک و یاری مردم آسیب کشور ترکیه پیوستند و اعلام آمادگی خود را برای هر گونه کمک به این کشور اعلام کردند.

وی ضمن تقدیر از کمک های حوزه بهداشت و درمان گفت: در کنار کمک های تجهیزات پزشکی، دارویی و بهداشتی در حدود 1000 کیلو گرم کمک های مردمی شهر تبریز نیز امروز از طرف  شهر ارومیه به طرف کشور ترکیه اعزام می شود.

وی خاطرنشان کرد: اقلام مورد نیاز این کشور هر روز تغییر می کند و اولویت های ما در حال حاضر کانکس، وسایل گرمایشی، چادر، کیسه خواب، پتو و... است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: