کد خبر: ۳۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 23
رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی ایران همزمان با روز پزشك درگفتگو با شفا آنلاين تاكيد كرد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی ایران همزمان با فرا رسیدن روز پزشک ضمن تبریک اين روز به تمام پزشکان ایران زمین؛ از دولتمردان ومسولان خواست فقط یک روز را به این قشر اختصاص ندهند،، بلکه مشکلات عدیده آنها را در نظر بگیرند وبه فكر چاره انديشي اساسي باشند.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: روز پزشک حاکی از احترامی است که برای جامعه پزشکي قائل اند .

وی در خصوص مشکلات جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: متأسفانه يكي ازمهمترين مشكلات مربوط به برخی از پزشکان با تجربه است كه به دلیل کهولت سن قادر به حضور در محل کار خود نیستند .اما با اين وجود مجبوربه پرداخت مالیات، عوارض مطب ومسايل مربوط به تأمین اجتماعی هستند.

معاون نظارت سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ ادامه داد:بدون شك هر چقدر هم که درآمد پزشکان کم باشد اما جامعه پزشکی از دولتمردان و جامعه توقع دارند همیشه احترامشان حفظ شود.

وی در پاسخ به این که از آغاز دولت جدید تاکنون کدام مسائل مربوط به جامعه پزشکی حل نشده، تصریح کرد: متأسفانه عمده ترین مشکل ما بر عدم تفکیک و جداسازی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ از نظام پزشکی کل کشور است.

خسرونیا افزود: الان مدت هاست که گرفتار این موضوع هستیم، در واقع پزشکان نمی دانند مشکلاتشان را باید با چه کسی مطرح کنند؛ضمن اينكه نماینده جامعه پزشکی تهران بزرگ جایگاهی در سازمان نظام پزشکی ندارد.

وی تأکید کرد: به طور کلی جامعه پزشکی تمایل دارد با تعیین نماینده هایی از آنها جهت رفع مشکلاتشان اقدامات کافی را انجام دهند و برای مسائل مربوط به مالیات پزشکان، تعرفه ها که هنوز واقعی نشده است و بسیاری از مشکلات دیگر وقت کافی نیز اختصاص یابد.

رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی ایران در رابطه با خواسته اش از وزارت بهداشت؛ نيز گفت: همان گونه که وزیر بهداشت در امر بهداشت و درمان توجه خاصی به مردم دارد؛اميدواريم نسبت به جامعه پزشکی و پرستاران و حل مشکلات آنها نیز نظري اين چنيني داشته باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: