کد خبر: ۳۱۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - 2023February 08
ما با استفاده از این فرصت مولدسازی اصرار داریم منابع و املاکی را که می‌توانیم برای این طرح تامین کنیم، فقط برای رشد و ارتقای نظام سلامت همان منطقه‌ای که املاک در آنجا قراردارد، استفاده کنیم
شفاآنلاین>سلامت>معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درباره اجرای طرح مولدسازی در وزارت بهداشت و بودجه آموزش در سال ۱۴۰۲ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شفاآنلاین:«بهروز رحیمی» معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درباره اجرای طرح مولدسازی در وزارت بهداشت گفت: بحث مولدسازی و بهینه‌سازی دارایی‌ها یک موضوع قانونی است و سال‌ها در تبصره‌های بودجه وجود داشته و ما در بودجه دیده بودیم. دولت خیلی جدی است که از این ظرفیت برای ارتقای زیرساخت‌ها استفاده کند.

وی درباره مولدسازی در وزارت بهداشت ادامه داد: ما با استفاده از این فرصت مولدسازی اصرار داریم منابع و املاکی را که می‌توانیم برای این طرح تامین کنیم، فقط برای رشد و ارتقای نظام سلامت همان منطقه‌ای که املاک در آنجا قراردارد، استفاده کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ما هیچ اصراری به فروش املاک نداریم، گفت: آن چیزی که از این طرح در حال حاضر برداشت شده، این است که  می‌خواهیم املاک را بفروشیم، در حالی که اصلا چنین چیزی نیست.

رحیمی خاطرنشان کرد: اصرار داریم که اگر ملک یا موقعیتی داریم که این موقعیت قابلیت مولدسازی و ایجاد ارزش افزوده دارد، بتوانیم این ملک یا موقعیت را بهینه‌سازی کرده و با استفاده از این ظرفیت منابعی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام همان منطقه و همچنین توسعه زیرساخت‌های آموزشی، درمانی و بهداشتی همان منطقه تامین کنیم.

به گفته وی این بخش یک فرصت قانونی است که انشاءالله پدید می‌آید، اما با رعایت کامل و ملاحظات منطقه‌ای انشاءالله انجام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درباره اینکه کل بودجه‌ای که در سال ۱۴۰۲ در حوزه آموزش، پژوهش، تحقیقات و دانشجویی و فرهنگی برای وزارت بهداشت در نظر گرفته شده صفر است، در این شرایط ما در سال آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد. ما طبق قانون مکلف هستیم سالانه ۲۰ درصد افزایش ظرفیت رشته‌های اصلی را داشته باشیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: برآورد ما این است که تا سال ۱۴۰۴ بیش از ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر به این ظرفیت اضافه شود، اما تاکنون بودجه‌ای برای این موضوع پیش‌بینی نشده است. در تبصره‌های بودجه نیز اصرار داریم تا اصلاح کنیم و کمک شود برای ایجاد زیرساخت‌های تقویت نظام آموزشی بهداشت و درمان و اجرای قانون بالادستی که همان افزایش ۲۰ درصد سالانه است و هم بتوانیم منابع را تامین کنیم.

وی درباره داروهای بیماران خاص ادامه داد: درخصوص داروها سازمان غذا و دارو بهتر می‌توانند پاسخگو باشند، اما سیاست ارزی دولت متفاوت شده است و با تغییر ارز ترجیحی تلاش می‌کند منابع ریالی را تامین کرده و در اختیار شرکت‌ها قرار دهد. نگرانی‌هایی برای تامین منابع قطعا وجود دارد مانند همه قسمت‌های کشور اما به نظر می‌آید با حمایت مجلس و دستور رییس جمهور این مشکل برطرف شود. تجربه چند ماه گذشته طرح دارویار نیز پیش روی ما خواهد بود و انشالله با استفاده از این تجربه و بهینه‌سازی منابع بهتر بتوانیم در سال بعد دارو را تامین کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: