کد خبر: ۳۱۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - 2023January 23
در بحث بیمه عمر گزارش هایی داریم که مصادیق پولشویی در آنها وجود دارد و به اسم بیمه عمر، سرمایه گذاری انجام می شود بعد از مدتی پول را با یک خسارتی که به بیمه پرداخت می کند، خارج می کنند و وارد چرخه سالم اقتصادی می کنند.
شفاآنلاین>سلامت>هادی خانی ـ رئیس مرکز اطلاعات مالی - در یازدهمین جلسه کارگروه ملی ارزیابی ریسک اظهار کرد: برای کنترل و رصد مصادیق پولشویی و مفاسد مرتبط با آن و به تبع، تبیین دقیق تر اقدامات کشور در مجامع بین المللی، عزم ملی نیاز است.

به گزارش شفاآنلاین:وی در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت های قانونی جهت دسترسی دستگاه‌های متولی مبارزه با پولشویی به داده‌های مالی شد تا بیش از پیش از تخلافات و فساد جلوگیری شود.

طبق اعلام مرکز اطلاعات مالی، خانی همچنین از تدوین سند آسیب‌پذیری های صنعت بیمه در کارگروه ملی ارزیابی ریسک خبر داد و افزود: تصویب گزارش ارزیابی آسیب‌پذیری صنعت بیمه در راستای  تدوین نخستین سند ملی ارزیابی ریسک کشور است که با تهیه این سند گام مهم و تاثیرگذاری در جهت کاهش و کنترل ریسک‌های پولشویی و تامین مالی تروریسم خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در یازدهمین جلسه کارگروه ملی ارزیابی ریسک، گزارش بانک مرکزی و وزارت صمت به ترتیب از پیشرفت تهیه گزارش ارزیابی آسیب‌پذیری سایر موسسات مالی و مشاغل غیرمالی ارائه شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: