کد خبر: ۳۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 28
دندانپزشک کودکان و نوجوانان در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- دندانپزشک کودکان و نوجوانان گفت: رویش دندان شیری به طور معمول از 6 ماهگی در دهان کودک آغاز مي شود که با ترشح بزاغ پیش از رویش همراه است.


دکتر پریسا مهر اشتیاق در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: هنگام دندان درآوردن ،کودک دست و اشیاء را به سمت دهان می برد، برخی کج خلق و بی قرار می شوند .اما تب و اسهال جزء علائم رویشی دندان نیست و باید خيلي سريع علت یابی شود.

وی بی اشتهایی و تغییر رنگ مخاط در محل رویش دندان را از علائم شایع رویش دندان بر شمرد و خاطرنشان کرد: بافت لثه پیش از رویش دندان دردناک می شود و در صورت ناراحتی زیاد کودک، استفاده از بی حس کننده های سطحی 3 تا 4 برابر توصیه می شود.

این دندانپزشک هشدار داد: در استفاده از بی حس کننده های سطحی نباید زیاده روی کرد زیرا جذب مخاطی آنها سریع است و در نهایت منجر به مسمومیت دارویی می شود.

وی توصیه کرد: همچنین استفاده از دندان گیرهای خنک و تمیز و مالش محل رویش دندان برای کودکان تسکین دهنده بوده  و فرآیند رویش دندان را تسهیل می کند.

مهر اشتیاق در ادامه به شفا آنلاین گفت: گاهی اوقات ناحیه محل رویش دندان متورم و ارغوانی مایل به آبی می شود که به آن کیست رویشی می گویند.

وی افزود: کیست رویشی پر خون است و معمولأ بر اثر ضربه به بافت حین جویدن ایجاد می شود و این عارضه معمولأ نیازی به درمان ندارد و پس از چند روز خود به خود دندان از بافت خارج و کیست از بین می رود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: