کد خبر: ۳۱۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۵ دی ۱۴۰۱ - 2023January 15
بسیاری از گزینه‌های درمانی برای کمردرد می‌تواند متناسب با نیازهای هر فرد باشد. درمان شامل مراقبت‌های خانگی، داروها، مراقبت‌های جایگزین یا حتی جراحی است. بسته به تشخیص بیمار، برخی از نمایش ممکن است مؤثرتر از بقیه باشند. بسیاری از افراد معتقدند که ترکیبی از درمان‌ها بهترین است.

شفاآنلاین>سلامت>تکنیک‌های مورد استفاده در تمرینات آب درمانی برای کمردرد و گودی کمر شامل آبگرم درمانی، تمرینات ایستاده یا شنا در استخر، شنا و تهویه مطبوع با استفاده از تجهیزات تخصصی مانند دستگاه‌های شناور و دستگاه‌های مقاومتی برای دست یا پا است. تمرینات آب درمانی فعال برای کمردرد متنوع است و باید متناسب با فرد و شرایط خاص او باشد. تمرینات از روال ساده‌ای که در استخر کم عمق انجام می‌شود تا تهویه با استفاده از تردمیل زیر آب و سایر تجهیزات با تکنولوژی بالا متغیر است.

حرکات اصلاحی برای درمان گودی کمر

به گزارش شفاآنلاین:تمرین بالا بردن پا. این حرکت با یک پای کشیده شده انجام شده و پای حمایت کننده کمی خم شده است در حالی که فرد یک دست را در کنار استخر نگه می‌دارد. عضلات ساق پا، ران و کمر را تقویت و کشیده می‌کند.

تمرین کشش پا روی دیوار. در این تمرین کششی افراد حالت سوپرمن را در پیش می‌گیرند. در حالی که دست‌ها در کنار استخر قرار دارند و بدن و پاها دراز شده و توسط آب پشتیبانی می‌شوند. این کار تمام نواحی پشت و مفاصل پشت و همچنین کشش عضلات شانه را گسترش می‌دهد.

تمرین پیاده‌روی در استخر. راه رفتن هم به جلو و هم به عقب در آب قفسه سینه و عضلات پا را در حالی که هیچ تأثیری بر زانو یا باسن ندارد، درگیر می‌کند که برای افرادی که در این مفاصل آرتروز دارند بسیار مهم است. تمرین پیاده‌روی را می‌توان با اضافه کردن شناورهای دستی یا وزنه‌های سبک، سخت‌تر کرد، بنابراین قدم زدن در استخر به یک نسخه آبی از پیاده‌روی قدرتمند تبدیل می‌شود.

فعالیت و تمرین تقویت دست و پا. این تمرین تقویت پاها و بازوها را انجام می‌دهد و در حالی که به پشت شناور هستید (گاهی اوقات با درمانگر که از تنه حمایت می‌کند یا جلیقه بادی استفاده می‌کنند) انجام می‌شود. فرد با دست‌ها و پاهای خود حرکت پارویی انجام می‌دهد.

درمان‌های آبگرم که مکمل آب درمانی برای کمردرد هستند معمولاً شامل آرامش در آب گرم مانند حمام‌های گردابی است. این نوع آب درمانی عضلات را شل می‌کند، جریان خون عضلات را بهبود می‌بخشد و گردش خون عمومی را افزایش می‌دهد که بدن را انعطاف‌پذیرتر می‌کند و می‌تواند آن را برای آب درمانی یا تمرینات زمینی آماده کند.

شروع آب درمانی

اولین قدم جمع‌آوری اقلام مورد نیاز است. ابزارهای مورد استفاده در آب مقاومت آب را به عنوان راهی برای تقویت قدرت عضلانی افزایش می‌دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند به فرد در زنده ماندن کمک کنند که باعث می‌شود حرکت بر روی مفاصل آسان‌تر شود.

اما کمربند شناور احتمالاً ابتدایی‌ترین دستگاه از این قبیل است. همان‌طور که از نامش پیداست، کمربند از فرو رفتن فرد در آب در حالی که در قسمت عمیق قرار دارد، جلوگیری می‌کند و هنگام کار در انتهای کم عمق می‌تواند فشار بر مفاصل را کاهش دهد.

 گرم کردن در آب: پیاده‌روی

اولین فعالیت در تمرینات آبی به احتمال زیاد پیاده‌روی خواهد بود. توصیه می‌شود پیاده‌روی خود را در جهت جلو و عقب شروع کنید. به آرامی شروع کنید و هنگامی که کمی گرم شدید، سرعت خود را افزایش دهید. یکی دیگر از راه‌های افزایش گرمای بدن، دویدن در محل است. همچنین می‌توانید پیاده‌روی و دویدن را به مدت پنج دقیقه جایگزین کنید.

پیاده‌روی (دویدن) خود را با چند حرکت گرم کردن شروع کنید. می‌توانید در نزدیکی دیوار استخر بایستید و برای حفظ تعادل دست را به دیواره نگه دارید. اگر دیوار را نگه ندارید، می‌توانید انتظار چالش بیشتری برای عضلات خود داشته باشید.

انجام یک حرکت رو به جلو مانند این است که یک قدم به جلو بردارید. تفاوت در این است که آن زانوی جلویی را خم می‌کنید. زانو را خیلی جلو نبرید. باید بتوانید انگشتان پای خود را ببینید. در غیر این صورت، زانو را بیش از حد خم کرده‌اید.

ضربات آب و پیاده‌روی جانبی

برای داشتن یک تمرین خوب، باید حرکات پهلو را نیز شامل شوید. در اینجا نحوه انجام این تمرین گفته شده است:

رو به دیوار استخر (در صورت نیاز می‌توانید دست را به دیوار نگه دارید) در حالی که پاها و انگشتان پا رو به جلو قرار دارند. حدود 15 قدم به یک طرف و سپس 15 قدم به عقب بردارید. یک یا دو بار دیگر تکرار کنید. عضلات باسن را به شکل ضربات و نوسان باسن به کار ببرید. این حرکت می‌تواند به توسعه قدرت و دامنه حرکت در لگن کمک کند که یک مفصل کلیدی برای یک کمر سالم است.

نزدیک دیوار بایستید، آن‌قدر نزدیک که اگر لازم است آن را نگه دارید. زانو را صاف نگه دارید، یک پا را جلو بیاورید و سپس پشت خود را عقب ببرید. 3 ست 10 تایی انجام دهید و سپس با پای دیگر این کار را تکرار کنید. همچنین می‌توانید این حرکت را به پهلو انجام دهید، جایی که پا را بیرون آورده و سپس به  داخل می‌آورید، از جلو یا عقب پای ایستاده عبور کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: