کد خبر: ۳۱۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۵ دی ۱۴۰۱ - 2023January 15
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تامین اسپری‌های تنفسی از مسیر تولید و واردات، از دپوی مناسب سرم در مراکز درمانی خبر داد.
شفاآنلاین>سلامت>سید حیدر محمدی با اشاره به تامین اسپری های تنفسی از مسیر تولید و واردات اظهار کرد: اسپری‌های تنفسی مانند "سالبوتامول" و "فلوتیکازون" جزو اسپری‌هایی هستند که یک ماده موثره در آنها به کار رفته است و برخی اسپری‌ها به منظور افزایش اثربخشی، ترکیبی از دو ماده موثره هستند که طبق نظر پزشک معالج قابل جایگزینی با اسپری‌های موجود هستند.

به گزارش شفاآنلاین:رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه انواع اسپری‌های تنفسی ترکیبی در بازار موجود و قابل جایگزینی با اسپری های تک ماده موثره هستند، گفت: علاوه بر پیگیری تولید داخلی اسپری‌هایی تنفسی، واردات لازم تا رفع نیاز بازار در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه مشکل تامین برخی از اسپری‌های تنفسی مربوط به تامین گاز مخصوص مورد نیاز است، افزود: به منظور تامین اسپری‌های تنفسی (سالبوتامول و فلوتیکازون) که حاوی تک ماده موثر هستند رفع موانع تولید داخل به جد درحال پیگیری بوده و بزودی از طریق واردات نیز تامین خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی در تامین اسپری های ترکیبی وجود ندارد، گفت: این اسپری ها به وفور در داروخانه‌ها موجود است و قابلیت جایگزینی با سایر اسپری های دارای عملکرد مشابه را در صورت تایید پزشک معالج دارند.

محمدی در مورد تامین آنتی بیوتیک‌ها نیز توضیح داد: علی‌رغم افزایش چند برابری مصرف این داروها طی ماه های اخیر، میزان تامین نیز چندین برابر ماه‌های گذشته سرعت پیدا کرده است و از طرفی واردات سرم نیز همچنان در دستور کار قرار دارد تا تامین دارو تضمین شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: