کد خبر: ۳۱۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۳ دی ۱۴۰۱ - 2023January 13
بر اساس تازه‌ترین آمار، تعداد قربانیان کرونا در جهان به بیش از ۶ میلیون و ۷۲۳ هزار نفر رسید.
شفاآنلاین>سلامت>تا کنون ۶۷۰ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۱۴۶ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۶۱۷ نفر جان باخته اند. آمریکا با ابتلای ۱۰۳ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۷۴۰ نفر و فوت یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۳۹۹ نفر بر اثر کرونا در صدر قرار دارد. در شبانه روز گذشته در آمریکا ۲۷۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. از نظر تلفات شبانه روز گذشته، ژاپن با ۴۸۹ قربانی در جایگاه نخست قرار دارد. پس از آمریکا، هند، با ۴۴ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۸۸۴ مبتلا و مرگ ۵۳۰ هزار و ۷۲۲ نفر بر اثر این بیماری در جایگاه دوم آمار مبتلایان قرار دارد. فرانسه آمار ۳۹ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۹۳۸ مبتلا و ۱۶۳ هزار و ۲۴۶ فوتی بر اثر کرونا را تا کنون ثبت کرده است. ۵۳ نفر هم در شبانه روز گذشته به آمار قربانیان کرونا در این کشور افزوده شد.
به گزارش شفاآنلاین:در آلمان ۳۷ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۵۷۰ مبتلا و ۱۶۳ هزار و ۴۲۵ مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است. در برزیل، ۳۶ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۶۶۹ نفر تا کنون به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶۹۵ هزار و ۲۵۵ نفر جان باخته اند. در بیست و چهار ساعت گذشته در برزیل ۱۲۸ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.
در ژاپن تا کنون ۳۱ میلیون و ۳۲ هزار و ۲۰۴ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۶۱ هزار و ۲۸۱ نفر جان باخته اند. ۴۸۹ نفر نیز در شبانه روز گذشته در جمع قربانیان این بیماری در این کشور قرار گرفتند.
کره جنوبی تا کنون آمار ۲۹ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۴۳ مبتلا به کرونا و ۳۲ هزار و ۸۲۱ فوتی بر اثر این بیماری را ثبت کرده است در شبانه روز گذشته هم ۷۶ نفر دیگر به آمار قربانیان این بیماری در این کشور افزوده شد.
آمار کرونا در ایتالیا از ابتلای ۲۵ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۶۸۲ نفر و مرگ ۱۸۵ هزار و ۴۱۷ نفر بر اثر این بیماری حکایت دارد. در انگلیس تا کنون ۲۴ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۱۳۱ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۰۱ هزار و ۲۸ نفر بر اثر آن جان باخته اند.
در روسیه تا کنون ۲۱ میلیون ۸۴۱ هزار و ۶۴۴ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۳۹۴ هزار و ۲۶۲ نفر جان باخته اند. ۴۸ نفر هم در بیست و چهار ساعت گذشته در آمار قربانیان کرونا در این کشور قرار گرفتند.
آمار کرونا در ایران از ابتلای ۷ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۳۷۱ نفر و فوت ۱۴۴ هزار و ۷۲۲ نفر حکایت دارد. ۲ نفر هم در شبانه روز گذشته جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.
در اسپانیا تا کنون ۱۳ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۴۷۸ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۱۱۷ هزار و ۴۱۳ نفر جان باخته اند.
آمار تلفات کرونا در شبانه روز گذشته در استرالیا ۳۱ نفر، تایوان ۴۸ نفر، مکزیک ۷۴ نفر، لهستان ۱۸ نفر، شیلی، ۵۱ نفر، فیلیپین ۱۷ نفر، دانمارک ۱۱ نفر کرواسی ۱۳ نفر و هنگ کنگ ۷۴ نفر بود. در مجموع ۱۴۷۰ نفر در شبانه روز گذشته در جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.
بر اساس به روزرسانی آمار واکسیناسیون کرونا در کشور‌های جهان که هشتم ژانویه به روزرسانی شده است، تاکنون ۵.۵۱ میلیارد نفر تقریبا معادل ۷۱.۸ درصد جمعیت جهان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند. در آمریکا تا کنون ۸۰% مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند که از این تعداد ۶۸% دو دوز واکسن و ۳۴% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند. در هند، ۷۵% مردم واکسن دریافت کرده اند که ۷۰% کاملا واکسینه شده اند و ۱۶% دوز تقویتی را دریافت کرده اند.
در برزیل، ۸۹% مردم واکسن زده اند و از این تعداد ۸۳% به طور کامل واکسینه شده اند و ۵۹% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند. در فرانسه این آمار به ترتیب، ۸۱% آمار واکسیناسیون، ۷۹% دریافت دو دوز واکسن و ۷۰% دریافت دوز تقویتی کرونا اعلام شده است. در آلمان ۷۸% تا کنون واکسن زده اند و ۷۶% دو دوز واکسن و ۷۷% دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
انگلیس تا کنون ۸۱% مردم خود را در برابر کرونا واکسینه کرده است که ۷۶% این تعداد دو دوز واکسن و ۶۰% تعداد دوز تقویتی کرونا را دریافت کرده اند. در ایتالیا این آمار به ترتیب ۸۴% واکسن، ۸۰% دو دوز واکسن و ۷۶% دوز تقویتی واکسن است. در روسیه تا کنون ۶۱% واکسن زده اند و از این تعداد ۵۵% دو دوز واکسن و ۱۴% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند.
در ایران هم تا کنون ۷۹% از مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند و از این تعداد ۷۱% دو دوز واکسن و ۳۸% دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.صدا و سیما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: