کد خبر: ۳۱۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۱ دی ۱۴۰۱ - 2023January 11
«اگر کسی اعتقاد ندارد جمع کند و از ایران برود. برود آنجا که آن رفاه و آن مدل زندگی وجود دارد!»
شفاآنلاین>سلامت>«اگر کسی اعتقاد ندارد جمع کند و از ایران برود. برود آنجا که آن رفاه و آن مدل زندگی وجود دارد!»

به گزارش شفاآنلاین:این جملات مجری یکی از برنامه‏‌های شبکه افق در اذهان بسیاری افراد هست. جملاتی که سبب انتقادات زیادی شد اما ظاهرا برخی آن را جدی گرفتند و حتی این گمانه مطرح شد که اظهارات این مجری تلویزیون نوعی زمینه‏‌سازی برای خروج  برخی کارکنان صداوسیما از کشور است، مانند دیروز که خبر رسید که میثم جبلی، برادر رئیس سازمان صداوسیما به آمریکا پناهنده شده است! مجله تایم آمریکا در مصاحبه‏‌ای با میثم جبلی، برادر پیمان جبلی، رئیس فعلی صداوسیما از پناهنده‌شدن میثم خبر داده است! این نشریه آمریکایی مدعی شد میثم جبلی بعد از حادثه هواپیمای اوکراینی و  شهید شدن برادرزاده‏‌اش، چنین تصمیمی گرفته است. او در این مصاحبه گفته است همه خانواده‏‌اش را دوست دارد به‌جز «پیمان» برادرش. نکته قابل تامل آنجاست که پس از سقوط هواپیمای اوکراینی، سعید جلیلی در خانه شهید محمدامین جبلی حاضر شد و با خانواده ایشان گفت‏‌وگو کرده بود. از سوی دیگر سایت عرشه مدعی شده که «برادر کوچک‏‌تر پیمان جبلی، به‌نام میثم، به‌همراه برادر دیگرشان از کشور خارج شده‌اند.»

  صداوسیما یا دفتر پناهندگی؟
پناهندگی صداوسیمایی در سال 98 اوج گرفت. مانند اسماعیل فلاح که سال‏‌ها از لندن گزارش‏‌هایی در نقد سیاست‏‌های دولت انگلیس فرستاده بود و در دوره احمدی‏‌نژاد گفته شده بود به‌خاطر فشارهای دولت انگلیس دو سال به او و خانواده‏‌اش اجازه سفر به تهران داده نشده، حالا چند سال بعد از پایان ماموریتش، به انتخاب خود و خانواده در لندن هستند. بهروز میرورزنده (همسر خواهرزاده اسماعیل فلاح) بود که خیلی بی‏‌سر و صدا پیش از فلاح به انگلستان مهاجرت کرد. او خبرنگار صداوسیما بود! مهاجرت مزدک میرزایی هم شوکی به صداوسیما وارد کرد و این شوک چنان بود که صداوسیما ادعای بردن اسناد از این سازمان توسط میرزایی شد. رضا جاودانی مجری برنامه‏‌های ورزشی صداوسیما با اشاره به مهاجرت مزدک میرزایی، اظهارکرد: ناراحت‏‌کننده و دور از اصول جوانمردی است که مطرح می‏‌کنند مزدک میرزایی به‌همراه خود، چیزی برده‏‌ است. تاکنون پاک‏‌تر از مزدک میرزایی در میان همکارانم ندیده‏‌ام. مزدک انسان شریف و پاکی بود و مطمئن باشید او از لحاظ روحی تحت فشار شدید بوده که تصمیم به مهاجرت گرفته ‏‌است» نیلوفر مولایی مجری صداوسیما که در برنامه‏‌های مانند «حوالی امروز» شبکه پنج، اخبار فناوری به‌عنوان مجری تلویزیون و رادیو حضور داشته است؛ به شبکه‏‌ تلویزیونی ایران اینترنشنال پیوست. صدف طاهریان، رابعه اسکویی، مانی کسراییان، رامسین کبریتی، بهارک صالح‏‌نیا، هرمز سیرتی؛ پردیس افکاری هم ترجیح دادند با جام‏‌جم خداحافظی کرده و در شبکه «جم» مشغول فعالیت شوند! واقعیت در نامه جواد خیابانی به مزدک میرزایی آشکار است: «این سازمان من است که دارد حیف می‏‌شود و نیروهایش را یک به یک از دست می‏‌دهد.»

  واکنش مسئولان چه بود
مسئولان صداوسیما ترجیح می‏‌دهند در برابر این پناهندگی‏‌ها سکوت کنند و کم سخن بگویند. پیمان جبلی، رئیس صداوسیما درباره خداحافظی تعدادی از مجریان این سازمان در پی تحولات اخیر کشور گفته بود: «همکارانی که کار در صدا و سیما را برای خود یک سرمایه و ارزش ملی می‏‌دانند، با ما کار می‏‌کنند و اگر کسی متناسب با این میل و تمایل واقعی نخواهد حرکت کند، مانع آنها نخواهیم شد.» پس از خروج مزدک میرزایی هم معاون وقت سیما با اشاره به اینکه به‏‌صلاح نبود مزدک چنین تصمیمی بگیرد، عنوان کرد: یک اشتباه استراتژیکی است که میرزایی مرتکب شده و هر طور به آن نگاه کنیم به صلاح نبود که او چنین تصمیمی بگیرد در شبکه‏‌ای که عنادش با مردم ایران روشن است. میرباقری با تأکید بر این نکته که مزدک می‏‌تواند برگردد و ما علاقه‏‌مند هستیم این اتفاق بیفتد، افزود: کسی که می‏‌خواهد برود در جایی‌که تفکر وهابیت و سیاست‏‌های خصمانه عربستان سعودی را ترویج می‏‌کند واقعا از فهم کم‌ سیاسی برخوردار است، به‏‌خاطر اینکه مزدک اصلا آدم سیاسی نبود. به هر حال ما علاقه‏‌مند هستیم او به کارش برگردد و شرایط کاری هم برای وی فراهم است، هیچ مانعی وجود ندارد و مزدک می‏‌تواند برگردد.آرمان ملی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: