کد خبر: ۳۱۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۲ دی ۱۴۰۱ - 2023January 02
موضوعی که مورد تأکید شبکه بهداشت و درمان است و باید در مدارس اجرایی شود جلوگیری از ورود دانش‌آموزان بیمار به مدرسه است.

شفاآنلاین>سلامت>حسن ذبیحی ، اظهار کرد: واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیر ایرانی علیه بیماری کرونا، سرخک، فلج اطفال، بیماریابی فعال سل و سرخچه از امروز هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان با تشکیل پنج تیم عملیاتی در شهرهای اردستان، زواره، مهاباد و دهستان برزاوند آغاز شد.

به گزارش شفاآنلاین:وی با بیان اینکه این پویش در دو مرحله دی‌ماه و مرحله دوم آن در بهمن‌ماه سال جاری انجام می‌شود، افزود: جمعیت هدف این پویش در شهرستان اردستان حدود ۲۹۰۰ نفر است که از گروه سنی بدو تولد تا ۱۵ سال خواهد بود و با همکاری دیگر دستگاه‌های شهرستان اجرایی می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به زمزمه شیوع زیر سویه ویروس کرونای اُمیکرون در کشور، گفت: علائم زیر سویه‌های جدید اُمیکرون که در کشورهای مختلف در حال گسترش است تفاوت چندانی با سویه قبلی ندارد و گلودرد، تب، سرفه، حالت تهوع و اسهال از جمله علائم شایع آن است.

ذبیحی اضافه کرد: موضوعی که بر آن تأکید داریم استفاده ماسک در اماکن عمومی و تجمعات و همچنین تزریق دُز یادآور در افراد بالای ۱۸ سال که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، است. مرکز واکسیناسیون در شهر اردستان همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ آماده تزریق واکسن به متقاضیان است.

وی در خصوص درخواست خانواده‌ها برای تعطیلی مدارس به دلیل شیوع آنفولانزا و سرماخوردگی، خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت و درمان مکاتباتی را با ادارات آموزش و پرورش اردستان و زواره انجام داده و تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز آموزشی کرده است. همچنین کارشناسان ما به صورت دوره‌ای مدارس و مراکز آموزشی را پایش و نسبت به رعایت موارد بهداشتی نظارت می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی مدارس در حوزه تصمیم‌گیری شهرستان نیست و مقامات استانی باید در این خصوص نظر بدهند، گفت: موضوعی که مورد تأکید شبکه بهداشت و درمان است و باید در مدارس اجرایی شود جلوگیری از ورود دانش‌آموزان بیمار به مدرسه است. همچنین رعایت نکات بهداشت فردی و استفاده از ماسک از سوی دانش آموزان و معلمان با هدف جلوگیری از گسترش بیماری‌های حاد تنفسی و آنفلوآنزا الزامی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: