کد خبر: ۳۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 21
شفاآنلاین-عضو هیات مدیره و سرپرست معاونت طرح و برنامه بیمه ایران گفت: نظام دریافت و پرداخت دربیمه ایران الکترونیکی شد و با راه اندازی این سیستم دیگر برای خسارت دیدگان چک صادر نمی شود.
به گزارش شفا آنلاین از روابط عمومی بیمه ایران؛ اکبر افتخاری درحاشیه رونمایی از سیستم دریافت و پرداخت الکترونیک این شرکت با بیان اینکه مقدمات این کار در سال 91 پایه ریزی شده و امروز به صورت سراسری به اجرا درآمده است ،افزود:با استفاده از امکانات این برنامه تمامی دریافت و پرداخت ها درشرکت سهامی بیمه ایران به صورت الکترونیکی صورت خواهد پذیرفت.
وی درباره مزایای استفاده از سیستم های الکترونیک دراین شرکت بیمه ای افزود:پیش از این ارائه خدمات مالی به زیان دیدگان، بیمه گذاران و نمایندگان این شرکت با دشواری هایی از جمله مراجعه حضوری ذینفعان به بانک برای دریافت چک خسارت و یا واریز حق بیمه همراه بود که علاوه براتلاف وقت رضایتمندی آنان را به حداقل می رساند.
عضوهیات مدیره بیمه ایران اضافه کرد:ازدیگر مزایای استفاده ازاینگونه کانال های ارتباطی امکان برخط و بدون نیازبه عملیات دستی می باشد این بدان معنی است که دراین سیستم ضریب خطاهای انسانی به حداقل رسیده وسرعت انتقال وجوه نقد به حساب های بیمه ای و مشتریان درکمترین زمان ممکن خواهد بود.
افتخاری با بیان اینکه ما به دنبال ارائه خدمات با کیفیت تر به بیمه گذاران و زیان دیدگان خود هستیم، تصریح کرد: کارشناسان این شرکت برای طراحی و راه اندازی این طرح نزدیک به سه هزارنفرساعت کارکارشناسی انجام داده اند واین مهم درراستای ارائه خدمات بهتربه بیمه گذاران صورت گرفته است.
به گفته وی درحال حاضر این طرح با همکاری بانک های سامان،تجارت،پارسیان و کشاورزی آغاز شده و پیش بینی می کنیم درآینده نه چندان دورتمامی شبکه بانکی به این طرح می پیوندند. وی ادامه داد:بیمه ایران 205 شعبه صدور و پرداخت خسارت وبیش از هفت هزار نماینده درشبکه فروش سراسری خود دارد از طرف دیگر این شرکت نزدیک به 50 درصد بازار بیمه ای کشور را نیز دراختیار دارد برهمین اساس استفاده ازکانال های الکترونیکی برای تعداد بی شمار خدمات گیرندگان از این شرکت مهم و قابل توجه است.
عضو هیات مدیره بیمه ایران با اشاره به اینکه این طرح درراستای حفظ حقوق مشتریان به اجرا درآمده است ازاستقبال مناسب تعدادی ازبانک ها برای ارائه خدمات بانکی به مشتریان این شرکت خبرداد و از سایر بانک ها نیزدرخواست کرد: برای ارائه خدمات مالی به بیمه گذاران و زیان دیدگان بزرگترین شرکت بیمه ای ایران و خاورمیانه با بیمه ایران وارد مذاکره شده و نسبت به برقراری این خدمات به مشتریان این شرکت که تعدادشان نیز قابل توجه است اقدام کنند.
افتخاری اضافه کرد:تمامی زیرساخت های این ارتباط دربیمه ایران فراهم و ما آماده همکاری با تمامی شبکه بانکی کشوربوده وامیدواریم آنان نیز ازاین فرصت به نحوه مطلوب استفاده کنند.
وی درادامه و درپاسخ به این پرسش که خدمات این طرح برای تمامی رشته های بیمه ای قابلیت اجرا دارد و یا فقط دربرخی رشته های خاص از آن استفاده می شود نیز گفت: این خدمات مربوط به یک رشته خاص بیمه ای نیست و تمامی بیمه گذاران ما در هررشته خاصی که از این شرکت خدمات دریافت می کنند ازمزیت های آن بهره مند خواهند شد.
عضو هیات مدیره بیمه ایران درباره دوره بهره برداری آزمایشی این طرح و میزان رضایتمندی بیمه گذاران از خدمات آن دراین بازه زمانی نیز گفت :این طرح ازاسفندماه سال گذشته درچند شعبه استان تهران و اصفهان و مرکز خسارت سیار تهران به صورت آزمایشی به اجرا درآمد ودرسنجشی که صورت گرفت میزان رضایتمندی مشتریان از این طرح بسیار مطلوب بود.
وی درپاسخ به پرسش دیگری مبنی برشیوه پرداخت خسارت به مشتریان با استفاده ازکانال های ارتباطی بانکی نیزاظهارداشت: دراین طرح زیان دیده پس ازتکمیل پرونده و تعیین میزان خسارت با ارائه شماره حساب ویا شماره کارت بانکی خود، زمینه واریزمبلغ خسارت را فراهم می آورد. این درحالی است که درگذشته مشتریان ضمن صرف وقت درشعبه باید درانتظار صدور چک و درادامه برای وصول آن به بانک متبوع مراجعه می کردند اما با بهره برداری از این سیستم مبلغ خسارت به لحظه درحساب بانکی فرد زیان دیده و یا ذینفعان منتقل می شود.
وی درباره شیوه پرداخت به پرونده هایی که چندین ذینفع دارند نیز گفت: دراین گونه پرونده ها به خصوص پرونده های فوتی دیات که چندین ذینفع موجود است مبالغ به نحوی که دادگاه مشخص می کند به حساب ذینفعان انتقال خواهد یافت.
عضو هیات مدیره بیمه ایران درپاسخ به سووال دیگری مبنی برچگونگی پرداخت خسارت های بیمه گذاران بزرگ این شرکت نیزگفت: ما امکان پرداخت خسارت های سنگین را ازطریق سیستم های بانکی داریم اما از آنجا که بیمه گذاران بزرگ ما برای ردیابی وصولی های خود نیاز به صدور سند های مالی دارند راه صدورچک خسارت برای این بیمه گذاران را هنوز مسدود نکرده ایم و همچنان زیان وارده به آنان به صورت چک پرداخت می شود.
افتخاری درباره سایر مزایای استفاده از این طرح نیزعنوان کرد: دراین طرح امکان مدیریت متمرکز وجوه دریافتی،امکان مدیریت متمرکز وجوه پرداختی، سرعت درارائه خدمات،افزایش رضایتمندی مشتریان و کاهش تقلبات و تخلفات احتمالی به حداقل رسیده است و از آن جلوگیری خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: