کد خبر: ۳۱۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۰۹ دی ۱۴۰۱ - 2022December 30
یافتن پرستاران مجرب و متعهد از طریق مراجعه به دفاتر بیمارستان ها یا تماس با موسسات خصوصی ارائه دهنده خدمات درمان در منزل امکانپذیر است.

شفاآنلاین >پرستاری >سلامت >در این یادداشت با شرایط پیداکردن پرستار مطمئن و مجرب، برای استخدام در منزل آشنا می شود.

به گزارش شفاآنلاین:در ادامه سوالاتی که باید به آنها بپردازید را می خوانید :

• از کجا پرستار بگیرم؟

• آیا پرستاران مهارت و مدارک متفاوتی دارند ؟

• ویژگی پرستار مطمئن ، مجرب و متعهد چیست؟

• چگونه بفهمم که به پرستار یا مراقب نیاز دارم؟

• بهترین زمان برای استخدام پرستار در منزل کی است؟

• پرستار چه مجوزی باید داشته باشد؟

• قبل از آمدن پرستار خانگی چه کاری باید انجام دهم؟

اکثر بیمه ها درباره استخدام پرستار در منزل هیچ مسئولیتی را بر عهده نمی گیرند یا برخی به قدری ضعیف پوشش می دهند که عملا شاهد هیچ حمایتی از آنها هنگام استخدام پرستار در منزل نیستیم و هزینه ها از جیب متقاضیان پرداخت میشود. البته برای اطلاعات دقیقتر بهتر است با بیمه خود تماس بگیرید. سامانه ۱۱۸ ؛شماره تماس هر شرکت بیمه ای را که بخواهید در اختیارتان قرار میدهد.

۱/ از کجا پرستار بگیرم؟

یافتن پرستاران مجرب و متعهد از طریق مراجعه به دفاتر بیمارستان ها یا تماس با موسسات خصوصی ارائه دهنده خدمات درمان در منزل امکانپذیر است. البته اگر قصد استخدام پرستار در منزل به صورت تمام وقت را دارید، می توانید از طریق موسسات خصوصی اقدام کنید. آنها متناسب با وضعیت بیمارتان , پرستار مناسب ارائه می دهند ضمن اینکه پرستاران وقت آزادتری برای ارائه ۲۴ ساعته خدمات دارند.

۲/آیا پرستاران مهارت و مدارک متفاوتی دارند ؟

پاسخ مثبت است استخدام پرستار در منزل از بین سه طیف : مراقب، بهیار و پرستار صورت می گیرد.

مراقب

مراقب ها برای افرادی که توان حرکتی داشته و به اقدامات پزشکی ساده همچون دادن دارو سر وقت، تنظیم تغذیه از نظر رژیم غذایی خاص ارائه شده توسط پزشک، توجه به فعالیت ذهنی ( جدول حل کردن )، هم صحبتی، غذا پختن، کارهای خانه و... مناسب هستند و جهت استخدام پرستار در منزل انتخاب می شوند.

بهیار

برای استخدام پرستار در منزل از نوع بهیار، بهتر است وضعیت جسمانی کسی که باید از او مراقبت شود را در نظر بگیرید. افرادی که توان حرکتی پایینی داشته و در عین حال به اقدامات پزشکی پیشرفته نیازمند نیستند، با بهیار میتوان به بهبود آنها کمک کرد. بهیار از نظر مدارک علمی از مراقب بالاتر بوده و برای انجام تست قند خون با دستگاه، گرفتن فشار خون، جابه جایی فرد به علاوه تمام کارهای ذکر شده برای مراقب مناسب است. هزینه استخدام پرستار در منزل از نوع بهیار طبیعتا از مراقب بیشتر خواهد بود.

پرستار بیمارستانی

اگر بیمار یا سالمند شما نیازمند اقدامات پرستاری جدی از قبیل تزریفات سرم درمنزل یا تعویض سوند ادرار یا هر نوع فعالیت پرستاری که نیاز به آموزش در دانشگاه دارد هست، باید جهت استخدام پرستار در منزل، از پرستاران بیمارستانی استفاده کنید. هزینه استخدام این نوع پرستار به مراتب بیشتر است. البته هیچ پرستاری بدون تجویز پزشک نمیتواند اقدمات درمانی را سر خود شروع کند لذا باید در گام اول ؛ ویزیت دکتر در منزل را امتحان کنید.


۳/ ویژگی پرستار مطمئن ، مجرب و متعهد چیست؟

به دنبال استخدام پرستار در منزل با ویژگی های صبر زیاد ، تجربه بالا ( سابقه کار ) ، دقت و تیز بینی ، مهربانی و اخلاق مداری ، خلاقیت ذاتی ، بنیه قوی برای جابه جایی بیمار ، تعهد کاری ( عمل به تک تک مفاد قرارداد _ حضور سر وقت برای خدمت رسانی – فعالیتش از لحظه ورود باشد _ مرخصی زیادی نخواهد _ درگیر گوشی و اینترنت نباشد _ مهارت کافی برای انجام اقدامات پرستاری داشته باشد) باشید.

۴ / چگونه بدانم که به پرستار نیاز دارم؟

شما در مواقعی همچون شکستگی دست و پا ، بارداری با استراحت مطلق ، مرخصی از بیمارستان بعد از جراحی سخت، ام اس پیشرفته ، داشتن آلزایمر و غیره به استخدام پرستار در منزل نیاز دارید.

۵/ بهترین زمان برای استخدام پرستار در منزل

پرستاران خصوصی بهتر است در زمان ترخیص از بیمارستان در کنار بیمار حضور داشته باشند تا دستورات پزشکی را مستقیماً از پزشک ترخیص دریافت کنند سپس بیمار را حین انتقال به خانه همراهی کرده و کمک کنند. بهتر است کارهای استخدام پرستار در منزل , قبل از ترخیص بیمار صورت گرفته باشد. همچنین مراقبت از بیمار علاوه بر استخدام پرستار در منزل؛ نیاز به هماهنگی اعضای خانواده با پرستار دارد تا نتیجه مطلوب بدست آید. هرچه این هماهنگی ها زودتر صورت گیرد، نشانه های بهبودی را سریعتر مشاهده خواهید کرد.

۶/ پرستار چه مجوزی باید داشته باشد؟

اگر از طریق موسسات خصوصی اقدام به استخدام پرستار در منزل کرده اید ، از آنجایی که این موسسات دارای مجوز از وزارت بهداشت بوده و رضایت متقاضیان ضامن بقای فعالیت آنهاست ، می توانید از نظر داشتن مدارک هویتی ، مدارک تحصیلی ، گواهی نامه عدم سوء پیشنیه ، نظارت بر عملکرد پرستار اعزامی ، بالا بودن مهارت تخصصی و آمار رضایت متقاضیان مطمئن باشید. اگر از طریق بیمارستان ها اقدام به استخدام پرستار در منزل می کنید، باید برخی شاخصه ها را خودتان کنترل کنید.

۷/ قبل از آمدن پرستار چه کاری باید انجام دهم ؟

قبل از آمدن پرستار در خانه ، باید از داشتن دو چیز مطمئن شوید: ۱. دستورات پزشکی ۲. لوازم مورد نیاز

وقتی بیماری در منزل دارید، بسته به اینکه چه نیاز هایی دارد، اقدامات شما در مدیریت آماده شدن برای مراقبت های پزشکی در خانه با سایر خانواده ها متفاوت خواهد بود. پس نمی توان الگوی ثابتی برای لوازم مورد نیاز قبل از استخدام پرستار در منزل تعریف کرد زیرا هیچ دو خانواده ای نیازهای یکسانی ندارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: