کد خبر: ۳۱۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۷ دی ۱۴۰۱ - 2022December 28
سازمان تامین اجتماعی با پوشش بیش از نیمی از جمعیت کشور جایگاه مهمی در تامین امنیت مالی و به طبع آن امنیت روانی بیمه شدگان و در نتیجه تامین امنیت اجتماعی کشور دارد
شفاآنلاین>سلامت>۷۳۷ نفر از پزشکان ، دندانپزشکان و داروسازان با شرکت در کارزاری صنفی که به  دعوت کمیته صنفی انجمن اسلامی جامعه پزشکی سازمان تامین اجتماعی برگزار شد ، به رئیس جمهور و رییس مجلس و  نمایندگان مجلس در خصوص مسائل سازمان تامین اجتماعی و همچنین مشکلات بخش درمان سازمان  نامه  نوشتند.

به گزارش شفاآنلاین:متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای سید ابراهیم رئیسی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای محمد باقر قالیباف

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با سلام و احترام :

به استحضار می‌رساند، سازمان تامین اجتماعی با پوشش بیش از نیمی از جمعیت کشور جایگاه مهمی در تامین امنیت مالی و به طبع آن امنیت روانی بیمه شدگان و در نتیجه تامین امنیت اجتماعی کشور دارد. در این میان خدمات درمانی ارائه شده این سازمان با ۷۲ بیمارستان، ۷ مرکز جراحی محدود و بیش از ۳۱۰مرکز سرپایی نقش فوق العاده مهمی در این فرایند ایفا می نماید. به ویژه آنکه ارائه این خدمات بدون پرداخت وجه صورت می پذیرد و بیمه شدگان محترم انواع خدمات عمومی، تخصصی و فوق تخصصی را دریافت می‌نمایند. خدماتی که دریافت آن در سایر بخش های نظام سلامت مشمول هزینه‌های گزاف یا استقراض یا چشم‌پوشی از دریافت خدمات و تخریب وضعیت سلامت ایشان می‌گردد. متاسفانه در سال‌های اخیر به علت ضعف حاکم بر سازمان تامین اجتماعی و فشار بر حوزه بخش درمان و مخالفت غیر علمی و غیر عقلایی بخش‌هایی از سایر حوزه‌های ستادی روند نزولی ارائه خدمات در این بخش به وقوع پیوسته است:

بدینوسیله در اعتراض به:

-فقدان شفافیت لازم و عدم اجرای کامل قانون ۹/۲۷ و عدم اختصاص واقعی این میزان سهم که بطور قانونی متعلق به هزینه های بخش درمان بیمه گزاران میباشد.

-تضعیف درمان مستقیم به‌ عنوان نماد مهم سازمان همراه با اعتقاد به طرح برون‌سپاری بخش درمان از طرف بعضی مدیران ارشد سازمان‌ که در نهایت موجب آسیب به بیمه گزاران که اکثرا از اقشار زحمتکش و محروم جامعه می باشند، خواهد شد.

-حضور مدیران غیر سازمانی و عملکرد ضعیف این مدیران و انتصابات ناکار آمد ایشان نبود عزمی جدی بر حفظ سرمایه سازمان از جمله پزشکان و داروسازان و دندانپزشکان و پرستاران و گروه‌های پیراپزشکی و خطر فروپاشی بخش درمان سازمان.

-تعلل در اصلاح تعرفه‌ها از دولتی به تعرفه عمومی غیر دولتی، باعلم به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است و اصلاح تعرفه‌های بخش درمان در سازمان‌ امری پذیرفته شده است و این تعلل در سایه اختلافات و ضعف مدیریت مسولین سازمان تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

-نبود عزمی راسخ بر تبدیل وضعیت همکاران قراردادی از پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان و همکاران در رشته‌ پرستاری و پیراپزشکی، به رغم حضور چندین ساله در مراکز درمانی بخصوص در دوره‌ی طاقت‌فرسای واگیری کرونا.

اینجانبان امضاکنندگان این بیانیه به عنوان دلسوزان سازمان تامین اجتماعی که سال‌های متمادی از عمر خود را در این سازمان به ارائه خدمت پرداخته‌ایم، و همه دغدغه ما پایداری ارائه خدمات به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی است که عموما از اقشار کمتر برخوردار بوده و درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی حمایت بسیار مناسبی برای تامین امنیت مالی، روانی و خانوادگی ایشان است؛ به شما مدیران ارشد کشور، مسئولین سازمان تامین اجتماعی، هیئت امنای سازمان های بیمه‌گر، هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی یادآور می شویم و انذار می دهیم که در صورت عدم توجه به این حوزه به زودی شاهد خروج روز افزون کادر درمان از سازمان و ضعف فزاینده و حتی احتمال فروپاشی بخش درمان سازمان و در نتیجه فشار بیشتر بر اقشار کمتر برخوردار بیمه شدگان خواهیم بود که متاسفانه عواقب ناخوشایندی برای همه کشور خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: