کد خبر: ۳۱۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 14
بیشتر از 10 روز از آخرین سوال نمایندگان مجلس از وزیر بهداشت نمی گذرد که مجددا سوال از وزیر بهداشت اعلام وصول شده است. وزیر بهداشت در 15 آذرماه جاری به عنوان چهارمین وزیر دولت سیزدهم از مجلس یازدهم کارت زرد گرفت.
شفاآنلاین>سلامت>بیشتر از 10 روز از آخرین سوال نمایندگان مجلس از وزیر بهداشت نمی گذرد که مجددا سوال از وزیر بهداشت اعلام وصول شده است. وزیر بهداشت در 15 آذرماه جاری به عنوان چهارمین وزیر دولت سیزدهم از مجلس یازدهم کارت زرد گرفت.

به گزارش شفاآنلاین:فتح الله توسلی در جلسه علنی روز سه ‌شنبه 15 آذرماه جاری در اظهاراتی تند گفته بود:« بنده اعلام کردم که دکتر عین‌اللهی انسانی شریف و پزشکی خوب است، اما لزوما نمی‌تواند وزیر موفقی باشد. اکنون عملکرد ایشان در یک سال و سه ماه گذشته نشان می‌دهد آنچه آن روز در برنامه ایشان دیدم در کارنامه‌شان رقم خورد. در ۴۵۴ روزی که ایشان مسئولیت وزارت بهداشت را بر عهده داشتند، ۲۷۷ تذکر کتبی از وی و ۲۲۴ سوال از عملکرد وزارت بهداشت در سامانه درج شده است؛ یعنی هر دو روز یک سوال و یک تذکر، ۹ فقره استیضاح و سه مورد تحقیق و تفحص ثبت شده است. آیا این آمار نگران کننده نیست؟»


وی در ادامه گفته بود:« کشوری که در منطقه حرف اول را می‌زند، آیا باید در تهیه سرم با مشکل مواجه شود؟ مگر سرم چه چیز خاصی است که مردم باید داروخانه‌های متعددی را برای یافتن آن زیرپا بگذارند؟ دستگاه عریض و طویل وزارت بهداشت پیش‌بینی لازم را برای تامین نیازهای اولیه در حوزه دارو نداشت. آیا با این رویه ارتقای شاخص‌های سلامت که در سیاست‌های کلی بر آن تاکید شده محقق می‌شود؟»


16 آذرماه جاری نیز بیش از ۶۰ نماینده مجلس، استیضاح وزیر بهداشت را کلید زدند و بلافاصله دو روز بعد از این اقدام مجلس، مهرداد اسماعیلی از سوی معاون حقوقی وزارت بهداشت؛ به عنوان مدیرکل امور مجلس وزارت بهداشت منصوب شد. بنظر میرسد وزارت بهداشت با این انتصاب جدید به دنبال استراتژی های جدید برای کسب رضایت از نمایندگان مجلس برای جلوگیری از استیضاح باشد همان اتفاقی که در آبان ماه افتاد و تنها دو نماینده حاضر به سوال از وزیر بهداشت شدند.


حالا وزیر بهداشت اینبار باز هم به دلیل عدم حل مشکل دارو در تمام داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها، استفاده از مدیران کم تجربه، محدود نمودن خدمات بیمارستان‌های دولتی و عدم توجه به قانون برنامه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به مجلس احضار شده است.مجلسی که بنظر میرسد اینبار مصمم تر از قبل میخواهد وزیر بهداشت را برکنار کند.

نتیجه این انتصابات روز استیضاح مشخص خواهد شد که آیا تغییرات در وزارت بهداشت جواب داده یا مجلس اینبار با قطعیت به دنبال تصمیمات جدی تر در برابر وزیری هستند کمبود دارو در دوران وی بی سابقه بوده است. سلامت نیوز
برچسب ها: مجلس ، وزیر بهداشت ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: