کد خبر: ۳۱۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 13
پوکی استخوان بیماری خاموش عصر کنونی است که تعداد زیادی از افراد جامعه به آن مبتلا هستند که از بیماری خود با خبر نیستند.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتلای بیش از ۴۰درصد جمعیت زنان ‌و مردان کشور به بیماری پوکی استخوان خبر داد.
کوروش اعتماد سه شنبه در حاشیه آغاز بکار درمانگاه تخصصی پوکی استخوان در بیمارستان امام خمینی (ره) ساری گفت: پوکی استخوان بیماری خاموش عصر کنونی است که تعداد زیادی از افراد جامعه به آن مبتلا هستند که از بیماری خود با خبر نیستند.

به گزارش شفاآنلاین:وی افزود: با توجه به اهمیت شناسایی و اعمال درمان های به موقع برای مبتلایان به این بیماری حوزه اداره کل بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت برنامه غربالگری پوکی استخوان در کشور اجرا می کند.

وی گفت: برای این منظور با انجام مقدمات اجرا ، زنان بالای ۵۰ سال در تعدادی از استان های منتخب غربالگری پوکی استخوان برای آنها انجام خواهد شد.

وی همچنین به اجرای طرح های غربالگری شنوایی نوزادان و بیماری های مزمن تنفسی همچون آسم و برونشیت به عنوان دیگر برنامه مطالعاتی در حوزه اداره کل بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت اشاره کرد.

وی به برنامه شناسایی و تشخیص سرطان روده بزرگ اشاره کرد و افزود: برای این منظور کیت های تشخیص این نوع سرطان به افراد بالای ۵۰ سال داده می شود.

وی از سرطان روده بزرگ به عنوان سرطانی نام برد که در صورت تشخیص زودهنگام امکان درمان کامل آن وجود دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: