کد خبر: ۳۱۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 03
شش کودک در انگلیس پس از تشخیص ابتلا به این عفونت باکتریایی جان خود را از دست داده‌اند و در سال جاری موارد ابتلا بیش از حد طبیعی مشاهده میشود.
شفاآنلاین>سلامت>با مرگ شش کودک در انگلیس بر اثر ابتلا به نوعی عفونت باکتریایی، یک کارشناس گفت: ارتباط کمتر کودکان به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه گیری کووید می‌تواند عامل افزایش ابتلا به این نوع عفونت‌ها باشد.

 به گزارش شفاآنلاین:یک متخصص برجسته اظهار داشت: ارتباط کمتر میان کودکان به دلیل اعمال محدودیت‌های ناشی از همه گیری کرونا می‌تواند باعث کاهش ایمنی بدن در برابر عفونت‌هایی مانند استرپتوکوک A شود.

شش کودک در انگلیس پس از تشخیص ابتلا به این عفونت باکتریایی جان خود را از دست داده‌اند و در سال جاری موارد ابتلا بیش از حد طبیعی مشاهده میشود.

اکثر موارد استرپتوکوک A به نسبت خفیف هستند و باعث مخملک و علائمی مانند گلودرد و بثورات پوستی میشود که به طور معمول با مصرف آنتی بیوتیک قابل درمان است. هرچند، باکتری‌ها گاهی اوقات می‌توانند وارد جریان خون یا سایر قسمت‌های بدن شده، تهاجمی عمل کرده و تهدید کننده زندگی شوند.

دکتر "سیمون کلارک"، میکروبیولوژیست از دانشگاه ریدینگ انگلیس گفت: از شواهدی مبنی بر وجود یک سویه جدید اطلاعی ندارم، اما معتقدم که همه گیری کووید ممکن است در افزایش موارد ابتلا نقش داشته باشد.

وی افزود: عدم ارتباط کودکان با یکدیگر ممکن است باعث کاهش سطح ایمنی در سطح جمعیت شود و احتمال انتقال را به ویژه در کودکان سنین مدرسه افزایش دهد.

به گزارش اسکای نیوز، آژانس امنیت بهداشت انگلیس روز گذشته (جمعه) تایید کرد که موارد استرپتوکوک A در سال جاری افزایش یافته است.ایسنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: