کد خبر: ۳۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 19
شفاآنلاین-رییس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی گفت : مصرف غذاهای آماده رشد سلولی و در نتیجه رشد و افزایش قوای بدن نسل آینده را تهدید می کند که این خطر باید جدی گرفته شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر رسول کدخدایی افزود : در روند انتخاب غذا، سیری شکمی جایگزین سیری سلولی و تامین نیازهای سلولی برای رشد بدن شده است.

وی با بیان اینکه تغییر محسوس سبک غذایی به خاطر تغییر در سبک زندگی، سلامت جامعه را به شدت درگیر کرده است گفت : در سبک زندگی امروز جامعه در خانواده ای که پدران و مادران شاغلند و کمتر فرصت طبخ غذا فراهم می شود، گرایش به سوی غذاهای آماده، فست فودها و استقبال از غذاهای نیمه آماده بیشتر شده است.

وی افزود : این سبک زندگی موجب شده است زمان کمتری در خانواده ها برای پخت و پز غذا و تهیه غذاهای سنتی اختصاص داده شود.

وی همچنین گفت : از سوی دیگر حاکم شدن فرهنگ غلط در جامعه به مصرف فست فودها دامن زده است.

کدخدایی بیان کرد: به دلیل ظاهر زیبا و طعم مناسب تر غذاهای آماده که ناشی از افزودنی های مختلف است، کودکان و نوجوانان اقبال بیشتری به استفاده از این غذاها پیدا می کنند و والدین هم به دلیل کمی وقت و عدم طبخ غذای سنتی تابع نظرات فرزندان در استفاده از این مواد می شوند.

وی افزود: همین امر عامل اصلی قرار گرفتن فست فودها به عنوان بخشی مهم در رژیم غذایی خانواده است که صدمات و آسیب های فراوان بر سلامت نسل آینده دارد.

او گفت: در غذاهای آماده، نمک و چربی بیش از اندازه وجود دارد که باعث ایجاد احساس سیری کاذب در فرد می شود و در اغلب افراد مصرف کننده که کودکان هستند موجب کم شدن اشتها و سیری کاذب می گردد.

وی افزود : علاوه بر این خوشمزگی و سیری کاذب ناشی از مصرف فست فودها سبب می شود فرد از مصرف مواد غذایی اصلی از جمله میوه و سبزیجات که جایگاه والایی در هرم غذایی دارند، باز بماند و دیگر تمایلی به خوردن آنها نداشته باشد.

کدخدایی افزود: مصرف غذاهای آماده موجب سیری شکمی در فرد می شود در حالی که ما غذا مصرف می کنیم تا به سیری سلولی و تامین نیازهای سلولی برسیم و رشد و نمو در فرد طی پروسه طبیعی طی شود.

وی گفت : مصرف غذاهای آماده رشد سلولی و در نتیجه رشد و افزایش قوای بدن نسل آینده را تهدید می کند که این خطر باید جدی گرفته شود.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: