کد خبر: ۳۱۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - 2022November 10
میگرن بیماری عصبی است که باعث سردرد‌های شدید می‌شود و معمولا یک ناحیه از سر درگیر می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>درد ناشی از میگرن می‌تواند شدید باشد و گاهی اوقات افراد ممکن است علائم دیگری مانند تهوع یا استفراغ را نیز تجربه کنند. سردرد‌های میگرنی می‌تواند با محرک‌های خاصی مانند استرس یا تغییرات هورمونی مرتبط باشد.
نتایج مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده، حاکیست مصرف ویتامین B 1 می‌تواند به پیشگیری از میگرن در برخی افراد کمک کند.
به گزارش شفاآنلاین:رژیم غذایی از عواملی است که می‌تواند بر سردرد‌های میگرنی تاثیر بگذارد. با این حال کارشناسان هنوز در حال بررسی جزئیات اثربخشی رژیم غذایی هستند. محرک‌های غذایی یا اقدامات پیشگیرانه می‌تواند برای هر فرد متفاوت باشد.
«کلیفورد سگیل» متخصص مغز و اعصاب از ایالت کالیفرنیا با اشاره به تاثیر محرک‌های غذایی در بروز میگرن گفت: مصرف پنیر می‌تواند موجب سردرد میگرنی شود و کافئین هم موجب سردرد میگرنی می‌شود و هم به تسکین آن کمک کند بنابراین تعمیم اینکه چنین چیزی باعث سردرد می‌شود یا به آن کمک می‌کند، سخت است.
در این بررسی جدید محققان به مطالعه ارتباط بین دو ویتامین B یعنی تیامین (ویتامین B 1) و ریبوفلاوین (ویتامین B 2) و تجربه بروز سردرد‌های شدید یا میگرن پرداختند. آنان داده‌های شرکت کنندگان در نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه در آمریکا از سال 1999 تا 2004 را بررسی کردند.
محققان آمریکایی در بررسی خود دریافتند وجود مقادیر بالاتر تیامین در رژیم غذایی با کاهش احتمال بروز میگرن مرتبط است. این موضوع به طور ویژه در میان شرکت کنندگان زن صحیح بود. هرچند این تاثیرگذاری در مورد ریبوفلاوین مشاهده نشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: