کد خبر: ۳۱۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - 2022November 03
اکنون هر روز توزیع آنتی‌بیوتیک در استان‌ها وجود دارد، اما به اندازه نیاز داروخانه‌ها نیست و کماکان اگر به داروخانه‌ها مراجعه شود، در مقاطعی آنتی‌بیوتیک ندارند.
شفاآنلاین>سلامت>«اکنون هر روز توزیع آنتی‌بیوتیک در استان‌ها وجود دارد، اما به اندازه نیاز داروخانه‌ها نیست و کماکان اگر به داروخانه‌ها مراجعه شود، در مقاطعی آنتی‌بیوتیک ندارند.»

به گزارش شفاآنلاین: سیدعلی فاطمی، نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران با بیان این مطلب درباره وضعیت توزیع آنتی‌بیوتیک‌ها در داروخانه‌ها بیان کرد: «آنتی‌بیوتیک‌های توزیعی خیلی سریع تمام می‌شوند و داروخانه‌ها بقیه روز را به مشکل برخورد می‌کنند. آنتی‌بیوتیک‌های وارداتی هم سهم زیادی ندارند و با وجود اینکه گفته می‌شود ۵۰ تن آنتی‌بیوتیک وارد شده، اما وقتی لیست این 7، 8 قلم آنتی‌بیوتیک را که از هند وارد شده، می‌بینید، از هر کدام ۶۰هزار الی ۱۰۰هزار شیشه شربت یا سوسپانسیون بیشتر نیست.»

به‌گفته سیدعلی فاطمی ۱۴هزار داروخانه در کشور وجود دارد که اگر این آنتی‌بیوتیک‌های وارداتی بین آنها توزیع شود، از هر کدام کمتر از ۱۰شیشه به هر داروخانه می‌رسد که شاید نیاز یک یا 2 روز داروخانه‌ها را بیشتر برطرف نمی‌کند. بنابراین کل محموله‌ای که وارد شده، در کمتر از یک هفته مصرف شده و تمام می‌شود؛ بنابراین این واردات اثر زیادی نمی‌گذارد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: