کد خبر: ۳۱۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022November 02
در حال حاضر با اصلاح قیمت داروها تولید آنتی بیوتیک در وضعیت عادی قرار گرفته و حتی تولید بیشتر از سال گذشته شده است. ارز دولتی برای آنتی بیوتیک ها حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد و برای سایر اقلام دارویی حدود ۳۰ درصد ماده موثره است.
شفاآنلاین>سلامت>نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: به طور کلی برخی از تولیدکنندگان صنعت دارو نسبت به قیمت داروها اعتراض داشته اند.

به گزارش شفاآنلاین:گزارش های میدانی حاکی از آن است که حدود ده روز  پیش  داروها حتی اقلام دارویی ساده و پرمصرف در داروخانه های کشور نایاب شده بودند و چند روزی است که همین داروها با قیمت های حدودا دو برابر در داروخانه ها  یافت می شوند که این افزایش قیمت داروها سبب افزایش هزینه های پرداختی از جیب بیماران شده است.

سیدعلی فاطمی گفت: اواخر مهر یک افزایش جزئی را در قیمت برخی از داروها شاهد بودیم. به طور کلی برخی از تولیدکنندگان صنعت دارو نسبت به قیمت داروها اعتراض داشتند؛ زیرا ارز دولتی به ماده موثره دارو تعلق می گیرد و به سایر موارد مانند بسته بندی و ظرف دارو ارز دولتی تعلق نمی گیرد.

به گفته وی به دلیل قیمت کم دارو برخی از شرکت های تولید کننده دارو تولیداتشان را کاهش داده یا قطع کرده بودند؛ اما تیر و مهر برای بار دوم قیمت دارو افزایش داشته است.

او ادامه داد: در حال حاضر با اصلاح قیمت داروها تولید آنتی بیوتیک در وضعیت عادی قرار گرفته و حتی تولید بیشتر از سال گذشته شده است. ارز دولتی برای آنتی بیوتیک ها حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد و برای سایر اقلام دارویی حدود ۳۰ درصد ماده موثره است.

 


 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: