کد خبر: ۳۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 18
شفاآنلاین-رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از آغاز اجرای طرح غربالگری کودکان زیر شش سال طی شش ماهه دوم سال جاری در مهدهای کودک تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: در این طرح که از اول مهرماه آغاز می‌شود اضطراب را قبل از مدرسه مورد سنجش قرار می‌دهیم تا اگر مشکلات اضطرابی از خفیف تا شدید وجود داشت بتوانیم با مداخله زودهنگام آن را درمان کنیم.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر مجید رضازاده با بیان اینکه طرح غربالگری اضطراب کودکان زیر شش سال از سال 91 آغاز شده و امسال نیز ادامه دارد، اظهار کرد: قصد داریم در سال جاری این طرح را در مهدکودک‌های کشور گسترش دهیم.

وی درباره ضرورت انجام غربالگری اضطراب در مهدهای کودک تحت پوشش بهزستی اظهار کرد: بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در بزرگسالی رخ می‌دهند ریشه در عدم سلامت روان افراد دارند. از درگیری بر سر مسائل کوچک، عدم سازگاری در محیط کار و ناتوانی در برقراری ارتباط صحیح با اطرافیان گرفته تا طلاق، سوءمصرف موادمخدر، ضرب و جرح و قتل همگی به سلامت روان افراد باز می‌گردند که اگر در وضعیت مناسبی قرار نداشته باشد، احتمال بزهکاری و جرم را بالا می‌برد.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه باید توجه به سلامت روان از دوران بارداری آغاز شود، گفت: همچنین مادر زمانی که به نوزادش شیر می‌دهد باید از نظر روانی در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد و در ادامه نیز با کودک صحیح رفتار شود تا سلامت روانش دچار مخاطره نشود.

رضازاده ادامه داد: ما با اجرای این طرح اضطراب را قبل از مدرسه مورد سنجش قرار می‌دهیم تا اگر مشکلات اضطرابی از خفیف تا شدید وجود داشت بتوانیم با مداخله زودهنگام آن را درمان کنیم.

وی درباره روند انجام غربالگری نیز گفت: کارشناسان مسئول ما در هر استان آموزش می‌بینند تا پرسشنامه‌های مربوط به اضطراب را در مهدهای کودک جمع آوری کنند. از این طریق تشخیص می‌دهیم که برخی کودکان دچار مشکلات اضطرابی باشند، در این صورت آنها را به مراکز مشاوره خود ارجاع می‌دهیم. البته اگر اضطراب خفیف باشد، مشاوران سعی می کنند با توصیه‌هایی آن را برطرف کنند.

به گفته رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور سال گذشته 6700 کودک غربالگری شدند که از این تعداد 30 درصد آنها را به مراکز مشاوره ارجاع دادیم که البته همه آنها لزوما دچار مشکل نبودند چراکه تست‌ها همیشه درصدی خطا دارند.

ایسنا

برچسب ها: سنجش ، اضطراب ، کودکان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: