کد خبر: ۳۱۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 22
در ستاد مدیریت بیماری کرونا بر آمادگی کامل کادر بهداشت و درمان استان برای مقابله با اوج گیری بیماری در فصول سرد سال تأکید شد.
شفاآنلاین>سلامت>استاندار مرکزی در این جلسه بر آمادگی کامل مراکز درمانی دولتی و خصوصی در استان، تأمین دارو، پایش مستمر بهداشتی مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها و ارتقاء و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آموزشی رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه برای ممانعت از شیوع بیماری‌های فصلی مثل آنفولانزا، سرماخوردگی و کرونا لازم و ضروری است.
 به گزارش شفاآنلاین:مخلص الائمه نظارت جدی و مستمر بر بازار دارو و برخورد قاطع با سوداگری در بازار دارو را خواستار شد و از دستگاه‌های نظارتی خواست با افزایش نظارت‌ها، با سوداگران احتمالی این بازار برخورد کنند تا مردم نگرانی برای تأمین دارو و مداوای بیماری‌ها نداشته باشند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در حاشیه این جلسه به خبرگزاری صدا و سیما گفت: با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و رسیدن فصول سرد سال شاهد شیوع بیماری‌هایی نظیر آنفولانزا و سرماخوردگی هستیم و ضرورت دارد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ابتلا به بیماری‌های ویروسی پیشگیری کرد.

دکتر امانی از آمادگی کامل مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی در اراک و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: واکسن آنفولانزا هم در استان تهیه و در حال توزیع است و مردم به خصوص گروه‌های حساس مثل سالمندان، افراد با ضعف سیستم ایمنی و امراض زمینه‌ای می‌توانند با تهیه و تزریق واکسن در برابر ابتلای شدید آنفولانزا هم ایمن شوند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: