کد خبر: ۳۱۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 12
رئیس مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مبتنی بر برنامه ملی «ثبت بیماری‌ها و پیامد‌های سلامت» خبر داد.
شفاآنلاین>سلامت>رسول یاری احمدی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ برنامه ثبت بیماری‌ها و پیامد‌های سلامت در کشور فعال است، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی برای توسعه همکاری‌های خود و به اشتراک گذاری داده‌های مرتبط با برنامه ثبت با یکدیگر تفاهم نامه‌های همکاری امضای می‌کنند که در روند ارزشیابی دانشگاه‌ها، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، بررسی و نظارت می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین:وی افزود: هم اکنون که در روند ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی قرار داریم، بیش از ۷۰ تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی مبدا که دارنده مجوز برنامه ثبت است و دانشگاه علوم پزشکی همکار که قصد به اشتراک گذاری داده‌های خود را دارد به امضا رسیده است که همه آن‌ها در فرآیند بررسی مدارک دانشگاه‌ها بررسی شده‌اند.

رئیس مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر برنامه‌های ملی ثبت بیماری‌های و پیامد‌های سلامت گفت: بر مبنای شعار سال از شرکت‌های دانش بنیان مبتنی بر ثبت بیماری‌ها حمایت می‌شود و در این راستا تغییر رویکرد روند سیاست‌گذاری برنامه‌های ثبت بیماری‌ها و انتخاب برنامه‌های اولویت‌دار و عقد تفاهم‌نامه بین دانشگاه‌های مجری و معاونت تحقیقات برای توسعه کمی و کیفی برنامه در دستور کاری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار دارد.

یاری احمدی، از تاسیس شبکه ثبت بیماری‌ها و پیامد‌های سلامت در آینده خبر داد و افزود: پس از اتمام مراحل ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی، نتایج ارزشیابی برنامه‌های سال ۱۴۰۰ نیز منتشر و اعلام می‌شود، پس از آن مستندسازی و رتبه بندی برنامه‌ها را در پیش خواهیم داشت.

وی همچنین از هماهنگی با معاونت‌های درمان و بهداشت در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت برای بهره‌برداری از شواهد برنامه‌های ثبت در برنامه‌های بهداشتی-درمانی کشور خبر داد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: