کد خبر: ۳۱۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 11
حکومت طالبان پس از اقدامات سختگیرانه علیه واردات داروهای غیرقانونی و قاچاق، اتخاذ اقداماتی اضافی برای اصلاح بخش بهداشت را از جمله علیه نسخه هایی که رمزی نوشته می شوند و واضح نیستند، آغاز کرده است.
شفاآنلاین>سلامت>نوشتن نسخه ها به شیوه رمزی و به صورت غیرواضح زمینه فساد را فراهم می آورد و از مهمترین دلایل شیوع داروهای قاچاقی و داروهایی است که تاریخ انقضای آنها تمام شده است.

 به گزارش شفاآنلاین:برخی از پزشکان افغانستان نسخه های داروها را به صورت رمزی می نوشتند و همین موضوع بیمار را مجبور می کرد که داروها را از داروخانه خاصی که در اکثر موارد متعلق به خود پزشک بود و یا بین او و داروخانه مورد نظر زد و بند شده بود، خریداری کند و علاوه بر این، در ازای سود بیشتر، داروهای با کیفیت پایین به بیماران فروخته می شد.

طالبان در بیانیه ای ممنوعیت اعطای نسخه های رمزی ویا غیر واضح و نامفهوم و یا هر نسخه ای که حاوی داروی غیرقانونی باشد توسط پزشکان را ممنوع اعلام کرده و مکانیزمی صادر کرده است که در آن نحوه نسخه نویسی توسط پزشکان را در تمامی استان های این کشور مشخص می کند.

در بیانیه طالبان آمده اس: نوشتن داروهای رمزی جرم است و نیروهای امنیتی پزشکانی را که اقدام به نوشتن چنین داروهایی کنند، تحت پیگرد  قرار می دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: