کد خبر: ۳۱۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 11
دبیر کانون همااهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان غربی گفت: طبق قانون الزام، صفر تا صد خدمات درمان باید برای بیمه شدگان رایگان باشد.

شفاآنلاین>سلامت>قادر باقری، از خدمات درمانی تامین اجتماعی برای کارگران و بیمه شدگان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه درمان برای کارگران هزینه بر شده است.

 به گزارش شفاآنلاین: وی تصریح کرد: کارگران وبیمه شدگان از خدمات درمانی بیمارستان ملکی و درمانگاه های تامین اجتماعی ناراضی اند و کیفیت خدمات را در سطح نازل می دانند.

این فعال کارگری آذربایجان غربی گفت: دیدنِ وضعیتِ درمانی امروزِ بازنشستگان، کارگران را هم ناامید کرده است. بازنشستگانی که سال‌ها در دورانِ کاری خود حق بیمه پرداخت کرده و هنوز هم در قالب ماده ۸۹ قانون تأمین اجتماعی دو درصد از حقوق خود را برای درمان وبیمه های تکمیلی پرداخت می‌کنند، امروز برای گرفتنِ ساده‌ترین خدمات درمانی هم دچار مشکل می‌شوند چه برسد به خدماتِ اساسی‌تری که معمولا به دلیلِ سن و سالشان به آن نیاز دارند.

باقری با بیان اینکه، اگرچه کوتاهیِ مسئولین درمانی سازمان تأمینِ اجتماعی از ارائه‌ خدماتِ درمان، کارگر و بازنشسته وبیمه شدگان دلیلی ندارد و این مشکلِ همه‌ بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی است گفت: اما بازنشستگان سختیِ مضاعفی را متحمل می‌شوند.

این مقام کارگری افزود: طبق قانون الزام، صفر تا صد خدمات درمان باید رایگان باشد، اما عدم اجرایی شدنِ این قانون و ضعفِ سازمان تأمین اجتماعی در ارائه‌ی خدمات درمانی و کاهشِ کمیت و کیفیت این خدمات در طول سال‌ها سبب شد کارگران و بازنشستگان به بیمه‌های تکمیلی روی بیاورند که در نوع خود قابل تامل است.

وی از مسئولین تامین اجتماعی خواست؛ بیمه  پایه را تقویت کنند و اجازه ندهند کارگران وبازنشستگان سراغ بیمه های تحمیلی بروند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: