کد خبر: ۳۱۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 10
پزشکان به هیچ عنوان هیچ ممنوعیتی برای درمان مصدومین حوادث اخیر ندارند. پزشکان در زمان جنگ تحمیلی مصدومین عراقی را درمان می کردند حالا در این میان چه کسی دستور عدم درمان مصدومین حوادث اخیر را صادر کرده است؟
شفاآنلاین>سلامت>یکی از مسائلی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده است ابطال پروانه پزشکانی است که معترضین را درمان می کنند. موضوعی که البته مدیر کل روابط عمومی و سخنگوی سازمان نظام پزشکی کشور آن را رد می کند.
به هیچ عنوان پروانه پزشکانی که مصدومین اعترضات را درمان کنند، باطل نمی شود

به گزارش شفاآنلاین:دکتر رضا لاری پور  در واکنش به انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر اینکه پزشکانی که معترضان را درمان کنند پروانه مطب آنها باطل می شود، بطور کلی این مساله را رد کرد و گفت:« هیچ دستوری در این رابطه به پزشکان صادر نشده است. وظیفه پزشک درمان بیماران است و به هیچ عنوان پروانه پزشکانی که مصدومین اعترضات را درمان کنند، باطل نمی شود. بیمار می خواهد کافر باشد یا نباشد، هر که باشد درمان می شود و درمان مردم در اولویت است.»

وی افزود:« پزشکان به هیچ عنوان هیچ ممنوعیتی برای درمان مصدومین حوادث اخیر ندارند. پزشکان در زمان جنگ تحمیلی مصدومین عراقی را درمان می کردند حالا در این میان چه کسی دستور عدم درمان مصدومین حوادث اخیر را صادر کرده است؟»

به گزارش سلامت نیوز، در حالی دکتر لاری پور ادعای ابطال پروانه پزشکان را رد می کند که اعضای جامعه پزشکی در بیانیه ای خواستار حفظ امنیت پزشکان و کارشناسان، توجه به الزام پزشکان به رعایت اسرار بیماران، عدم استفاده از وسایل پزشکی مثل آمبولانس برای امور غیر درمانی، رعایت بی طرفی پزشکان و ممنوعیت ورود هرگونه خشونت به فضای بیمارستان‌ها و تامین امنیت مراکز درمانی شده و از رییس کل نظام پزشکی خواستار پیگیری اجرای تاکیدات این بیانیه بودند.

این در حالیست که جامعه پزشکی اخیرا در بیانیه ای اعلام کردند: «پیشنهاد می‌شود اقدامات درمانی و حمایتی لازم از هر دو جنبه جسمی و روانشناختی برای آسیب‌دیدگان و افراد در معرض قرارگرفته فراهم شود تا در صورت تمایل بتوانند بدون نگرانی از عواقب امنیتی برای درمان مراجعه نمایند.»

در بخش دیگری از این بیانیه به ورود ضابطان قضایی به فضای یکی از بیمارستان‌های تهران برای انتقال یکی از پزشکان بد حال بستری در بخش مراقبت‌های وی‍ژه و به مسئله تعقیب و بازداشت معترضین بستری در بیمارستان ها اشاره دارد و این نکته که هرچند به صورت رسمی در اینباره ابلاغی به بیمارستان ها و مراکز درمانی برای ممنوعیت درمان مصدومین یا شناسایی آنها نشده است اما این اتفاق ها در جریان است.

همچنین اشاره به ترس مصدومین اعترضات از عواقب امنیتی در این بیانیه به این فرضیه قوت می بخشد که احتمالا مصدومین بعد از بستری در بیمارستان تحت نظر قرار می گیرند لذا بسیاری از مصدومین از بیم زندانی شدن، توسط پزشکان ناشناس درمان می شوند که میتواند عواقب جبران ناپذیری هم برای سلامت مردم و هم برای اعتبار نظام سلامت کشور داشته باشد. بنظر میرسد که این مساله نیازمند شفاف سازی صریح مسوولین است. سلامت نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: